تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۶
امسال هم به مانند سال‌هاي پيش شاهد ارائه نسخه S آيفون قبلي هستيم .
شاهد تغييرات استادانه‌ آیفون ۵S از نمایی نزدیک باشید
امسال هم به مانند سال‌هاي پيش شاهد ارائه نسخه S آيفون قبلي هستيم و همچون سال‌هاي گذشته شاهد تغييرات استادانه‌اي در آن هستيم که بر خلاف خيلي از تغييراتي که شرکت‌هاي ديگر دارند، واقعي بوده و حالتي مجازي ندارد.

به گزارش حدیدنیوز، اولين تفاوت ملموس تشخيص هويت از طريق لمس صفحه مي‌باشد که از طريق جاي‌گذاري اسکنر اثر انگشت در کليد هوم دستگاه با شکل و شمايل جديدش ميسر شده است.



سنسور دوربين نيز بزرگتر شده است و از فلاش LED دوتايي بهره مي‌برد اما در اين بين قطعا بيشترين پيشرفت در رابطه با تراشه ۶۴ بيت A۷ بوده است. iOS در هفتمين نسخه‌اش به دنياي ۶۴ بيتي وارد شده است و از اين لحاظ رقباي اصلي خود را پشت سر گذاشته است.



 



اين مورد به معناي مديريت بهتر حافظه و پردازش سريعتر و روانتر برنامه‌ها و پروسه‌ها مي‌باشد. اين رويه مطمئنا اولين قدم در کم کردن فاصله ميان iOS و سيستم‌عامل اختصاصي دسکتاپ اپل يا OS X مي‌باشد و از قرار معلوم در آينده اين دو سيستم‌عامل با هم تلاقي خواهند داشت.



 





نمايشگر لمسي خازني ۴ اينچي و ۱۶ ميليون رنگ LED-backlit IPS با رزولوشن ۶۴۰×۱۱۳۶ و تراکم پيکسلي ۳۲۶ppi در مقايسه با نمايشگر قبلي در مدل ۵ چندان تغييري نداشته است.







پردازنده دو هسته‌اي ARMv۸ ۶۴-bit با فرکانس ۱.۳GHz، پردازنده گرافيکي PowerVR G۶۴۳۰ و ۱ گيگابايت رم نيز از آخرين نسخه iOS و iCloud پشتيباني مي‌کنند.



دوربين ۸MP با فوکوس خودکار، سنسور ۳.۱ اينچي داراي پيکسل‌هاي ۱.۵µm و مجهز به فلاش LED دوتايي True Tone، فوکوس لمسي، تثبيت‌کننده ديجيتال تصوير به همراه ضبط ويدئو در حالت عادي با ۱۰۸۰p@۳۰fps و در حالت حرکت آهسته با ۷۲۰p@۱۲۰fps مشخصات دوربين اين گوشي هستند.









البته مي‌توان از ضعف‌هاي زير با توجه به انتظاري که از اپل مي‌رود ياد کرد:



صفحه نمايش با توجه به استانداردهاي سال ۲۰۱۳ کمي کوچک به نظر مي‌رسد. نسخه عمومي آن خيلي گران است و اسکنر اثر انگشت کارايي خوبي ندارد. گوشي فاقد مُد USB Mass Storage است. عدم پشتيباني از FM radio، نداشتن اتصال NFC و ضبط صداي تک کاناله يا همان Mono حين فيلم‌برداري از ديگر ضعف‌هاي اين گوشي هستند.







باتري درون iPhone ۵s کمي ظرفيتش نسبت به نسخه قبلي افزايش داشته است تا از پس تراشه جديد ۶۴ بيتي A۷ دستگاه برآيد. در سال گذشته شاهد iPhone ۵ با باتري ۱۴۴۰mAh بوديم در حالي که امسال iPhone ۵s همراه با باتري به ظرفيت ۱۵۶۰mAh عرضه شد.



سيستم‌عامل iOS ۷ کاملا روان روي دستگاه iPhone ۵s اجرا مي‌شود. ارمغان نسخه جديد اين سيستم‌عامل براي کاربران اين دستگاه ظاهر مسطح منوها و صفحه کليد شفاف، آيکن‌ها و برنامه‌هاي جديد، مرکز کنترل و بسياري المان‌هاي جديد ديگر مي‌باشد.









شايد جالب‌ترين نوآوري که در iPhone ۵s به کار گرفته شده است TouchID باشد. اسکنر اثر انگشت که توسط کليد هوم کريستال مانند دستگاه پوشيده شده است، هنگامي که انگشت خود را روي کليد هوم قرار مي‌دهيد اين سنسور تصويري با تراکم پيکسلي ۵۰۰ppi از آن مي‌گيرد که توسط تراشه A۷ پردازش مي‌شود تا در صورت تاييد، دستگاه آنلاک شود.







اين ترفند به شدت دقيق و سريع مي‌باشد. سنسور TouchID به صورت ۳۶۰ درجه امکان تشخيص اثر انگشت را دارد. اپل اين فناوري را به عنوان سطح جديدي از امنيت به کار گرفته است اما بايد بگوييم که همچنان امکان استفاده از روش‌هاي قديمي را نيز در اين دستگاه در اختيار داريد. http://hadidnews.com/vdcbzgb5.rhbz0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما