تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶
منابع وابسته به معترضان در عربستان با اشاره به وجود بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی در زندانها، از شکنجه زنان عربستانی که اخیرا در البریده از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، پرده برداشتند.
به گزارش حدیدنیوز، مهر به نقل از رسانه های وابسته به مخالفان آل سعود نوشت: زنان معترض عربستانی که اخیرا در تظاهرات شهر بریده در استان القصیم این کشور بازداشت شده بودند، تحت شکنجه های شدید قرار گرفته اند.

بنابراین گزارش، این شکنجه ها از سوی یکی از زندانبانان زن به نام "عواطف الشمری" انجام شده است. همچنین زنان سعودی که در زندان "الصفراء" شهر بریده تحت بازداشت قرار دارند، از لحاظ غذایی نیز تحت فشار قرار داشته اند و شکنجه شده اند. 




بنابر این گزارش، در این زندان علاوه بر ضرب وشتم زنان معترض، آب و غذای کافی در اختیار آنها قرار نمی گیرد تا از همه لحاظ تحت فشار قرار گیرند.

منابع عربستانی حتی گواهی پزشکی یکی از زنان بازداشت شده را نیز منتشر کرده اند که در آن اطلاعات مربوط به بیماری شدید یکی از زنان وجود دارد.

در تحولی دیگر، "ملک عبدالله" پادشاه عربستان سعودی با دادن وعده ای که به نظر می رسد برای جلوگیری از افزایش اعتراضات علیه حکومت داده شده، از پیگیری وضعیت بازداشت شدگان بریده طی ۷۲ ساعت خبر داد. 



گواهی پزشکی یکی از زنان بازداشت شده

این در حالی است که از مهلت ارائه شده از سوی عبدالله تاکنون ۴۸ ساعت گذشته و تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است. برخی منابع نیز از سفر "محمد بن نایف" وزیر کشور عربستان به شهر بریده برای بررسی موضوع بازداشت شدگان خبر می دهند.

ناظران سیاسی تظاهرات روز پنج شنبه و جمعه هفته گذشته در شهر بریده را بزرگترین تظاهرات در این منطقه در راستای آزادی زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشری می دانند که با وجود گذشت سالها بدون محاکمه در زندانهای آل سعود قرار دارند.

در تحولی دیگر، برخی خانواده های زندانیان سیاسی در شهر بریده بار دیگر با شرکت در تظاهرات، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند که تعداد آنها در زندانهای آل سعود طی سالهای اخیر به ۳۰ هزار نفر رسیده است. 



"فواد ابراهیم" از فعالان سیاسی عربستانی نیز اخیرا در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: رژیم آل سعود به این علت که گزینه دیگری ندارد به بازداشت و خشونت علیه معترضان روی آورده است.

وی از تشدید روزافزون اعتراضات در عربستان علیه رژیم آل سعود خبر داد و تاکید کرد: سیاست سرکوب مردم تا زمانی که حاکمان از عقل و دوراندیشی بی بهره باشند، ادامه خواهد یافت.
http://hadidnews.com/vdcbzab8.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما