تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
علی‌رغم اعلام تقبل پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر هنوز این رقم به تکمیل خدمات زیربنایی آب و برق اختصاص پیدا نکرده است.
جزئیات تازه از واحدهای بدون آب و برق مسکن مهر/ خبری از اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی نشد
به گزارش حدیدنیوز، در حالی که اخیرا محمدباقر نوبخت و چیت‌چیان وزیر نیرو متقبل پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خدمات زیربنایی مسکن مهر شده‌اند، گزارش‌ها حاکی است هنوز یک ریال هم برای این منظور تخصیص پیدا نکرده تا آبرسانی و برق‌رسانی به واحدهای مسکن مهر تسریع شود.

*یک ریال هم برای تامین خدمات زیربنایی پرداخت نشده است

بر اساس این گزارش در حالی که مقرر شده است ۱۰۰۰ میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه جاری به پروژه‌های مسکن مهر تزریق شوند نه تنها هنوز این اعتبار به پروژه‌ها تخصیص نیافته است که گزارش‌ها حاکی است شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز اقدامات قبلی خود را نیز به بهانه نداشتن اعتبار رها کرده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر در کشور ۶۹۲ هزار واحد مسکن مهر فاقد خدمات آب، ۵۸۸ هزار واحد مسکونی فاقد برق و ۵۷۲ هزار واحد مسکونی فاقد شبکه فاضلاب وجود.

نکته قابل تأمل این است که از ۶۹۲ هزار واحد مسکونی فاقد آب ۲۲۹ هزار واحد مسکونی در مرحله نازک‌کاری و تحویل هستند. از ۵۸۸ هزار واحد مسکونی فاقد برق نیز ۱۲۴ هزار واحد مسکونی در مرحله نازک‌کاری و ۵۷۲ هزار واحد مسکونی فاقد فاضلاب، ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در مرحله نازک‌کاری هستند.

*شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم کار را رها کرد

یک مقام مسئول گفت: در مجموع اقدامات آبفای استان‌ها برای تأمین آب واحدهای مسکن مهر روی زمین مانده است و وزارت نیرو به بهانه اینکه پول ندارد تامین خدمات زیربنایی(آب و برق و فاضلاب) را به تاخیر می اندازد.

وی افزود:اگر وزارت نیرو پول ندارد چرا حاضر است در مقابل دریافت زمین اقدام به تامین خدمات زیربنایی کند.

به تازگی مقام معظم رهبری خطاب به دولت گفته بود که «اگر احتمالاً با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه‌ تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم‌انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به‌ طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.» http://hadidnews.com/vdcbz8bf.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما