تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷
کارشکنی یک اپراتور در ارائه سرویس به اپراتور ضعیف‌تر

رومنیگ ملی موبایل نیامده به کُما رفت!

طرح رومینگ ملی موبایل برای تکمیل پوشش و بهره‌مندی مشترکان از خدمات مناسب تلفن‌همراه اجرا شد اما...
رومنیگ ملی موبایل نیامده به کُما رفت!
طرح رومینگ ملی موبایل برای تکمیل پوشش و بهره‌مندی مشترکان از خدمات مناسب تلفن‌همراه اجرا شد؛ اما اکنون دو اپراتور بزرگ خود را بی‌نیاز از کمک یکدیگر می‌دانند و یکی از اپراتورها ارائه سرویس به اپراتور کوچک‌تر را محدود کرده است.

به گزارش حدیدنیوز، طرح رومینگ ملی موبایل برای تکمیل پوشش اپراتورهای تلفن همراه و بهره‌مندی تمام مشترکان تلفن‌همراه از خدمات مناسب، در خرداد ماه سال ۹۳ از سوی وزارت ارتباطات اجرا شد.

این طرح که به عنوان راهکاری برای بهبود وضعیت موبایل عنوان شده بود از ابتدای کار با ابهاماتی روبه‌رو بود که عملیاتی شدن آن را با تردید مواجه می‌کرد.

هم اکنون بعد از گذشت ۵ ماه طرح رومینگ ملی موبایل به نقطه عطف رسیده است. اکنون دو اپراتور بزرگ تلفن همراه در بحث رومینگ ملی و ارائه خدمات متقابل به مشترکان یکدیگر پیشرفت قابل توجهی ندارند و همکاری آنها در سطح روز افتتاح این طرح باقی مانده است. هر دو اپراتور بزرگ مدعی برخورداری از شبکه‌ای کامل هستند و خود را بی‌نیازی از خدمات اپراتور رقیب می‌دانند.

از سوی دیگر معاون تجاری اپراتور سوم تلفن همراه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، از وقفه‌ در سرویس‌دهی یکی از اپراتورهای تلفن همراه به مشترکان این اپراتور خبر می‌دهد و می‌گوید: همکاری اپراتور دیگر با این اپراتور به طور کامل در جریان است.

اپراتور سوم موبایل هدف اصلی خدمات رومینگ ملی بوده است.

ساسان جباری در این باره به فارس گفت: این وقفه در برخی از قسمت‌ها رفع شده و در برخی از نقاط ادامه دارد.

گفته می‌شود اپراتوری که از ارائه خدمات به رایتل سرباز زده در ابتدای همکاری با حسن نیت فراتر از درخواست رایتل، تمام شبکه خود را روی رایتل باز کرده اما با دیدن پیشرفت همکاری رایتل با اپراتور رقیب از در مخالفت برخواسته و خدمات خود را در حد درخواست‌های رایتل محدود کرده است که به معنی کاهش سطح همکاری بوده است.

از این رو برخی از مشترکان رایتلی که تاکنون با رومینگ ملی از شبکه این اپراتور استفاده می‌کردند از این خدمات محروم شده‌اند.

در مجموع شواهد نشان می‌دهد هدف اصلی این طرح که تحت پوشش قرار گرفتن تمام مشترکان تلفن همراه از خدمات موبایل به ویژه تکمیل خدمات برای مشترکان اپراتور سوم بود، ۵ ماه پس از اجرا، به چالش اصلی رسیده است. http://hadidnews.com/vdcbz5bf.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما