تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۰
پلیس برلین برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به بازداشت مظنون حمله روز دوشنبه به یکی از بازارهای کریسمس شود، ۱۰۰ هزار یورو (۱۰۴ هزار و ۲۶۰ دلار) جایزه تعیین کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا: به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، دفتر دادستان فدرال برلین در بیانیه‌ای گفت: تحقیقات کنونی در خصوص "انیس امری"، تبعه ۲۴ ساله تونسی نشان می‌دهد که وی ممکن است مسلح و خطرناک باشد. انیس امری با ۱۷۸ سانتیمتر قد و حدود ۷۵ کیلو وزن با موهای مشکی و چشمانی قهوه‌ای رنگ است.

پلیس به دو آپارتمان کوروزبرگ حمله کرد اما نتوانست مخفیگاه امری را پیدا کند.

محققان به روزنامه دی ولت گفتند: باور داریم که انیس امری پیش از رسیدن ما در یکی از این آپارتمان‌ها حضور داشته است.

پدر امری به رادیو تونس گفت: پسرم هفت سال پیش به عنوان مهاجر غیرقانونی از تونس خارج شده و به اتهام آتش زدن مدرسه مدتی را در یکی از زندان‌های ایتالیا گذرانده است. انیس امری، همچنین مظنون دست داشتن در سرقت خشونت آمیز در تونس است.

مجله در اشپیگل نوشت: کارت‌های شناسایی انیس امری در داخل کامیونی که در روز دوشنبه به یکی از بازارهای کریسمس حمله کرده بود، کشف شده است.

مقامات آلمان پیش از آنکه عملیات شناسایی را در خصوص انیس امری اعلام کنند ماه‌ها وی را تحت نظر داشتند. امری در ژوئیه سال ۲۰۱۵ در سیل آوارگان وارد آلمان شد.

مظنون اصلی این حمله به فهرست افراط گرایان خشونت آمیز بالقوه اضافه شده بود.

دادستان‌های برلین همچنین در ۱۴ مارس جاری میلادی به دنبال اطلاعات آژانس‌های امنیتی فدرال تحقیقاتی را در خصوص تهدید بالقوه از جانب انیس امری آغاز کرده بودند. http://hadidnews.com/vdcbwsbf.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما