تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
فعالان زنجيره تامين شركت هاي ايران خودرو و پژو در نشست مشترك قطعه سازان گرد هم آمدند تا در «روز تامين كنندگان» زمينه هاي همكاري و مشاركت با يكديگر براي تامين قطعات محصولات جديد ايران خودرو و پژو را بررسي و عملياتي كنند.
كيفيت و قيمت؛ مزيت هاي رقابتي محصولات جدید ایکاپ

به گزارش حدید نیوز و به نقل از ايكوپرس، در شركت مشترك ايران خودرو و پژو "ايكاپ" ظرفيت توليد سالانه 200هزار دستگاه خودرو پيش بيني و ايجاد شده و تاكيد بر اين است كه با انتقال دانش و فناوري توليد، سهم صنعت قطعه سازي كشور در زنجيره تامين اين محصولات در بالاترين سطح ممكن باشد. از اين رو نشست مشترك دو روزه قطعه سازان ايران خودرو و پژو براي تحقق اهداف دو شركت در اين زمينه برگزار شده است.


همايش نخستين روز اين نشست مشترك با عنوان «روز تامين كنندگان» بيستم شهريورماه در سالن اجتماعات شركت ساپكو با سخنراني مديرعامل ساپكو، مديرعامل ايكاپ و قائم مقام اجرايي پژو برگزار شد.


ايجاد كميته مشترك ساپكو و ايكاپ


مديرعامل ساپكو در اين نشست گفت: كيفيت، بهينه سازي توليد و بهره وري بالا و همچنين ارايه خدمات مناسب، شاخص هاي اصلي براي همكاري ساپكو با تامين كنندگان است.


حسين نجاري ادامه داد: تامين كنندگان ما بايد بتوانند براي افزايش ظرفيت و سرمايه گذاري و بهره برداري از فن آوري هاي نوين، تامين مالي كنند.


نجاري با تاكيد بر رعايت برنامه زمانبندي عرضه محصول گفت: اگر تامين با تاخير مواجه شود هزينه گزافي بر زنجيره توليد وارد خواهد شد و اين موضوع قابل قبول نخواهد بود.


وي خواستار بهبود دايمي فرآيندهاي لجستيك تامين كنندگان شد و ضمن تاكيد بر شفافيت مالي فعاليت ها اظهار كرد: تامين كنندگان بايد براي سرشكن كردن استاندارد هزينه ها از روش هاي نوآورانه استفاده كنند .


نجاري افزود: همه سازندگان بايد در مسير اهداف ساپكو و ايكاپ حركت كنند و با ارايه محصول باكيفيت و مطابق با استانداردهاي جهاني در مسير خودروساز شدن ايران خودرو گام بردارند.


نجاري از تغيير ساختار ساپكو براي بومي سازي فعاليت ها خبرداد و گفت: فرآيندهاي داخلي ساپكو را بازنگري و كميته مشتركي را با ايكاپ ايجاد و مامور ارزيابي و انتخاب شركت هاي قطعه ساز براي توليد محصولات مشترك كرده ايم.


مديرعامل ساپكو از صادرات قطعات محصولات ايكاپ خبر داد و گفت: طبق قرارداد با پژو ٣٠ درصد محصولات صادر خواهد شد و با اين اقدام صادرات قطعات نيز انجام خواهد شد.


كيفيت و قيمت؛ مزيت هاي رقابتي ايكاپ


مديرعامل ايكاپ نيز نشست مشترك قطعه سازان ايراني و فرانسوي را فرصتي براي تقويت و توسعه همكاري ها در توليدات مشترك دانست و گفت: ايران خودرو و پژو ارتباط طولاني با هم داشته اند و ما درحال برنامه ريزي براي همكاري هاي آينده هستيم.


محمدرضا معتمد با تاكيد بر عرضه محصول با كيفيت و قيمت رقابتي افزود: ما به هيچ وجه از كيفيت و هزينه هاي خود تخطي نمي كنيم و اين دو عامل بايد به عنوان مزيت رقابتي ايكاپ مطرح باشد.


مديرعامل ايكاپ با اشاره به سهم فعلي پژو در بازار خودرو ايران گفت: ايكاپ با تكيه بر منابع توليد و فن آوري و استفاده از پتانسيل هاي موجود در دو شركت مادر و بهره برداري از توان كارشناسان خبره به دنبال افزايش سهم بازار و سودآوري است.


وي با بيان اينكه مدل هاي مختلف پژو با سطح كيفيت برابر با كشورهاي اروپايي عرضه خواهد شد، افزود: ظرفيت توليد سالانه محصولات پژو 200 هزار دستگاه در ایکاپ خواهد بود.


وي از ايران به عنوان هاب منطقه اي صادرات پژو نام برد و گفت: صادرات 30 درصد توليدات مشترك در شبكه صادراتي پژو از اهداف همكاري ها است.


نخستين توليد مشترك در ايران پس از برجام


در اين همايش ژان كريستف كمار، قائم مقام اجرايي پژو در منطقه خاورميانه و آفريقا نيز گفت: ايكاپ با حمايت كامل از قطعه سازان به دنبال توليد با كيفيت و قيمت رقابتي است. وي خطاب با سازندگان گفت: ما بايد همان چيزي كه به مشتري وعده داده ايم را عرضه كنيم.


كمار ايجاد شركت ايكاپ با سرمايه گذاري 400 ميليارد يورويي گام مهمي در توسعه همكاري هاي صنعتي دو كشور عنوان كرد و گفت: پژو و ايران خودرو مايل هستند به عنوان هاب منطقه اي براي توليدات مشترك فعاليت كنند و طبق قرارداد، 30 درصد از محصولات در بازارهاي صادراتي به فروش خواهد رسيد.


وي بازار ايران را درحال تحول توصيف كرد و گفت: ما محصولات جديد و به روز را به بازار ايران معرفي و توليد خواهيم كرد و قطعا محصولات پژو جايگاه ويژه اي را در ميان مشتريان از نظر كيفيت و قيمت كسب خواهد كرد.


اين مقام شركت پژو كيفيت توليدات ايكاپ را برابر با محصولات پژو در بازارهاي اروپايي دانست و گفت: ما اهداف مشخصي را در كيفيت، قيمت و هزينه هاي توليد دنبال مي كنيم و براي دستيابي به آن تلاش خواهيم كرد.


وي افزود: سه محصولي كه به زودي وارد بازار ايران خواهد شد در سطح جهاني موفق عمل كرده اند و امي


 دواريم مورد پسند و استقبال مشتريان ايراني هم قرار گيرد.


مدير منطقه اي پژو تاكيد كرد:‌ پروژه توليد محصول مشترك به مرحله اجرا رسيده و كليه امكانات و تجهيزات توليد به سرعت درحال آماده سازي است. براي بومي سازي نيز كارهاي زيادي صورت گرفته و توليدات ايران خودرو و پژو به عنوان نخستين توليد مشترك در ايران پس از برجام به زودي وارد بازار خواهد شد.


وي از قطعه سازان به عنوان شركاي اصلي ايكاپ در توليد ياد كرد و گفت: اميدوارم بالاترين فن آوري و دانش خود را در محصولات ايكاپ ارايه كنيد و با ارتقاي سطح توليدات خود به توسعه صنايع خودروسازي كمك كنيد.


 گفتني است دومين نشست مشترك قطعه سازان ايران خودرو و پژو با عنوان «روز تامين كنندگان» در سالن اجتماعات ساپكو برگزار شد. در اين نشست بيش از 130  مدير از 65 شركت تامين كننده فرانسوي به همراه 16 نفر از مديران ارشد پژو حضور داشتند. علاوه بر آن بيش از 140 نفر از تامين كنندگان و قطعه سازان كشور نيز به دعوت شركت ساپكو حاضر بودند.
http://hadidnews.com/vdcbwgbf.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما