تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۳
نماینده تهران با بیان اینکه تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات مغایر قانون اساسی است، پیش بینی کرد شورای نگهبان این مصوبه را تایید نکند.
به گزارش حدیدنیوز، احمد توکلی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه مصوبه امروز سه شنبه مجلس مبنی بر تشکیل هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری مغایر اصول قانون اساسی است، گفت: بر اساس این مصوبه هیات مرکزی اجرایی به عنوان یک نهاد بالای سر وزارت کشور گذاشته شده است.

وی گفت: شورای نگهبان احتمالا با این ماده طرح اصلاح قانون انتخابات و مصوبه امروز مجلس مخالفت می کند زیرا آن را مغایر با اصل ۶۰ قانون اساسی می داند.

توکلی درباره نظر دولت درخصوص این مصوبه گفت : معلوم نیست با این بی رمقی که در بررسی این طرح در مجلس پیدا شد دولت مخالف تشکیل هیات مرکزی اجرایی باشد.

نماینده تهران به روند بررسی ماده مربوط به تشکیل هیات اجرایی مرکزی اشاره کرد و گفت: در طرح مذکور تاکید شده بود که اعضای هیات مرکزی اجرایی به وسیله دادستان و اعضای معتمد تایید شوند که این عبارت حذف شد در آن صورت قوه مجریه تحت نفوذ اراده قوه قضائیه قرار می گرفت.

وی خاطر نشان کرد: من معتقدم انتخابات امری کاملا اجرایی است و دولت باید آن را اجرا کند و قوه قضائیه نباید در اجرا مشارکت کند تا بتواند به شکایات به خوبی رسیدگی کند. اگر قوه قضائیه خود در اجرا شرکت کند نمی تواند در رسیدگی به شکایات به خوبی عمل کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطر نشان کرد: همانطور که مجلس نباید در انتخابات دخالت در اجرا داشته باشد ولو در حق رای دادن به رئیس ستاد انتخابات، قوه قضائیه هم نباید دخالتی داشته باشد تا این دو قوه بتوانند به خوبی اعمال نظارت کنند.

توکلی در پاسخ به این سئوال که آیا جمع آوری امضا در مجلس برای تقاضای مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات جدی است، گفت: عده ای دنبال این موضوع هستند اما من فکر می کنم دیگر تلاش برای مسکوت ماندن این طرح ضرورت ندارد و به لحاظ زمانی دیر شده است. http://hadidnews.com/vdcbwgb8.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما