تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۱
قیمت معاملات فوری طلا در بازارهای جهانی پس از پشت سر گذاشتن دومین کاهش هفتگی پیاپی با ارزیابی سرمایه‌گذاران از وضعیت روسیه و غزه در برابر سلامت اقتصاد آمریکا کاهش یافت. در بازار دیگر فلزات ارزشمند نیز، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۰.۶۳۰۵ دلار رسید. پلاتین تغییر چندانی نداشت در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش مواجه شد.
روند کاهشی طلا ادامه دارد؟/شروع هفته نه چندان درخشان طلا در بازارهای جهانی؛ هر اونس ۱۳۰۰ دلار
به گزارش حدیدنیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۱ دلار رسید. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۳۰۶ دلار رسید.


صعود بازارهای سهام و قوی‌ترین رشد هفتگی دلار از مارس تاکنون که پس از انتشار آمار مثبت از بازار کار آمریکا صورت گرفت، دومین کاهش هفتگی پیاپی برای طلا را به دنبال داشت.


طلا سال گذشته با انتظار سرمایه گذاران برای آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا ۲۸ درصد سقوط کرد اما از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر تحولات سیاسی در اوکراین و خاورمیانه ۸.۶ درصد رشد قیمت داشته است. گزارشهایی اقتصادی که قرار است روز دوشنبه در آمریکا منتشر شود و همچنین آغاز نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی این کشور در روز سه شنبه، قیمتهای طلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران معتقدند طلا حداقل در ابتدای هفته با وخیم شدن اوضاع در روسیه و احتمال تصویب دور جدیدی از تحریمهای اروپایی علیه این کشور از ثبات برخوردار خواهد شد. با اینهمه آمار اقتصادی دیگری که تا پایان هفته در آمریکا منتشر می‌شوند، احتمالا موجب صعود مجدد بازارهای سهام جهانی خواهند شد.


جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول نشان داد بانکهای مرکزی کشورهای مختلف از جمله روسیه، قزاقستان، مکزیک و همچنین قرقیزستان، تاجیکستان، صربستان، یونان و اکوادور اقدام به افزایش ذخایر طلای خود کردند اما آلمان ذخایر خود را کاهش داد.


واردات طلای چین که بزرگترین خریدار این فلز ارزشمند در جهان است، از هنگ کنگ در ژوئن برای چهارمین ماه کاهش یافته و به ۳۶.۴ تن رسید در حالیکه واردات این کشور در ماه مه ۵۲.۳ تن و در ژوئن سال گذشته ۱۰۰.۹ تن بود.


در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۰.۶۳۰۵ دلار رسید. پلاتین تغییر چندانی نداشت و قیمت هر اونس این فلز ۱۴۷۸ دلار بود در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، ۸۷۸.۵۰ دلار معامله شد. http://hadidnews.com/vdcbw8bf.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما