تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
امیرحسین خنجری بدلکار سریال «پایتخت ۵» که یک ماه پیش حین انجام حرکات بدلکاری در این سریال دچار سانحه شد، امروز از بیمارستان مرخص شد.
آخرین خبر از وضعیت سلامتی بدلکار «پایتخت ۵»
به گزارش حدید نیوز به نقل از فارس، «امیر حسین خنجری» بدلکار سریال «پایتخت 5»  که یک ماه پیش حین انجام حرکات بدلکاری در یکی از سکانس‌های این سریال در شمال کشور، به علت حادثه و ضربه به سر و گونه به بیمارستان بهشتی در بابل منتقل شد، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: در حال حاضر حال عمومی‌ام خوب است و بعد از انجام دو عمل جراحی، امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم.
 
وی ادامه داد: نیمه خرداد از بیمارستانی واقع در بابل به بیمارستان نیکان تهران منتقل شدم و جراحی روی ناحیه سرم انجام گرفت. خداراشکر این عمل موفقیت آمیز بود و بعد از آن به بخش منتقل شدم.
 
این بدلکار همچنین افزود: بعد از این جراحی، چند روز تحت مراقبت بودم و به محض بهبودی هفته گذشته عمل جراحی در قسمت گونه و اطراف چشمم که شکستگی داشت، انجام شد.
 
خنجری با اشاره به نظر پزشک معالج خود نیز گفت: پزشکان انجام عمل جراحی را موفقیت آمیز دانسته و با علم بر سلامت مرا مرخص کردند و طبق توصیه آنها بعد از مدت کوتاهی دوباره به عرصه بدلکاری بر می‌گردم.
 
این بدلکار با اشاره به اینکه در این مدت گروه بدکاری سریال «پایتخت 5» مشغول به کار بودند، افزود: در این مدت که نمی‌توانستم در کنار بچه‌های گروه باشم، از فاصله دور هدایت شان می‌کردم و کار گروهی ما هیچگاه متوقف نشد.
 
بدلکار سریال «زیر پای مادر» درباره مشکلات این حرفه بیان داشت: ما در این حیطه با چند مشکل مواجهیم. بدلکاری در ایران مختص شهر خاص یا مکان خاصی نیست و اگر بخواهیم درجه اهمیتش را در نظر بگیریم می‌بینیم که هیچ اهمیتی به بدلکاری داده نمی‌شود. نه تقدیر و تشکری، نه جایزه و سیمرغی و نه حقوق خوبی داریم و از همه مهمتر تجهیزاتی خوب و مناسبی هم در اختیارمان قرار نمی‌دهند و این در همه جای ایران یکسان است. ما هم پا به پای بازیگران در فیلم و سریال ها زحمت می‌کشیم اما در نهایت در مراسم تقدیر از همه عوامل تشکر می‌کنند الا بدلکار! این در حالی است که مهمترین بخش هیجانی و اکشن فیلم‌ها را ما انجام می‌دهیم. حتی یک تندیس و جایزه هم در کارنامه کاری‌مان نداریم!
 
وی با اشاره به وضعیت بیمه بدکاران در ایران نیز گفت: الان چند سالی است که ما هم مثل افراد معمولی بیمه می‌شویم. جالب است که بعد از این همه سال کار کردن تازه امسال از طرف انجمن بدلکاران و بازیگران خانه سینما به ما مجوز بیمه دادند و مشغول انجام مراحل اداری بودیم که این اتفاق برایم افتاد. متاسفانه دوستان مسئول بین ما و سایر عوامل پروژه‌ها هیچ تفاوتی قائل نشدند و حتی سختی کار هم به ما تعلق نگرفت و زمان اداری کارمان هم تغییری نکرد! هیچ ارگان و مسئولی از ما حمایت نمی‌کند و تا اتفاقی برایمان نیفتد شاید خیلی ها ما را نشناسند و مدتی در خبرها بر سر زبان‌ها می‌افتیم و بعد کاملا فراموش می‌شویم. روی سخنم این است که چرا تا وقتی سالم و سرحال هستیم کسی حتی سراغی از ما نمی گیرد! و در این مدت هم فقط همه گفتند انشاله حال امیر حسین بهتر می‌شود، اما باز هم حرفی از حمایت نبود! در صورتی که اگر مورد حمایت قرار بگیریم و سختی کارمان کم شود، خیلی کمتر با خطر مواجه می شویم. خطر اصلی برای بدلکارها این است که اگر روزی اتفاقی برای بدلکاری بیفتد که دیگر نتواند به کارش ادامه دهد کلا فراموش می شه و خیلی راحت کنار گذاشته می شه وگرنه جای زخم که نهایتا تا یک ماه بهبود می‌یابد!
 
بدلکار سریال «مدینه» ادامه داد: در همه کشورهای دنیا از بدلکاران حمایت ویژه می‌کنند تا جایی که بازیگر خودش می‌تواند بدلکار نقشش باشد اما در ایران نه!
 
این بدلکار همچنین درباره نبود تجهیزات لازم برای بدلکاری در ایران افزود: جالب است که در پروژه‌های خارجی همه امکانات را خودشان در اختیار بدلکار قرار می دهند اما در ایران ما از جیب خودمان باید این تجهیزات را خریداری کنیم.
 
 وی با اشاره به مشکل دیگری که در این حیطه با آن مواجهند، گفت: رقم قراردادهای ما در قیاس با بازیگران و سایر عوامل واقعا ناچیز است، این در شرایطی است که ما هم پا به پای آنها کار می کنیم و سختی کار هم نداریم. هیچ پروژه‌ای هم حاضر به هزینه کردن در بخش بدلکاری نیست.
 
این بدلکار در پایان نیز افزود: متاسفانه تعدادی از افراد بعد از اینکه این اتفاق برایم افتاد در جوامع مجازی شایعاتی را درست کردند و از عدم همکاری مسئولین سریال «پایتخت» صحبت کردند و گفتند آنها من را به حال خودم رها کردند در صورتیکه اصلا اینطور نبود و خلاف همه این شایعات تمامی دوستان و همکاران پروژه پایتخت از اول تا آخرین لحظه کنارمان بودند و از هیچ محبت و لطفی دریغ نکردند و سعی کردند بهترین امکانات از لحاظ بیمارستان و کادر پزشکی را برایمان فراهم کنند که جا دارد از همینجا تشکر ویژه ای داشته باشم و از دوستان عزیزی که در این مدت جویای احوالم بودند تشکر کنم. http://hadidnews.com/vdcbswbf.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما