تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲
پلیس چین با تیراندازی به سوی تعدادی راهب بودایی که قصد بزرگداشت تولد دالایی لاما را داشتند دو تن از آنها را از ناحیه سر به شدت زخمی کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، یک گروه فعال حقوق بشر اعلام کرد پلیس چین در منطقه تبت در جنوب غرب این کشور به سوی تعدادی راهب‌ بودایی که قصد بزرگداشت تولد دالای لاما، رهبر در تبعید بودائیان را داشتند تیراندازی کرده و دست‌کم دو تن از آنها را به شدت زخمی کردند.

به گفته کمپین بین‌المللی تبت واقع در آمریکا این اتفاق روز شنبه در منطقه گانزی در استان سیچوان اتفاق افتاد و این افراد قصد داشتند هفتادوهشتمین سالگرد تولد دالایی لاما را گرامی بدارند.

تعداد زیادی نیروی پلیس برای ممانعت از این گردهمایی در منطقه مستقر شدند. به گفته یکی از منابع دست‌کم شش کامیون ارتش و خودرو پلیس در صحنه حاضر شدند.

نیروهای امنیتی قصد داشتند مانع گردهمایی تبتی‌ها شوند اما تعدادی از تبتی‌های حاضر در آن محل با انتقاد از این حرکت پلیس اعلام کردند که اقدام آنها جرم نبوده و شایسته چنین رفتاری از سوی پلیس نبوده‌اند.

این گروه حقوق بشری در ارتباط با این حادثه گفت: پلیس بدون هشدار قبلی به سوی جمعیت تیراندازی و از گاز اشک‌آور نیز برای متفرق ساختن آنها استفاده کرد. دو راهب از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و تعداد زیادی نیز به شدت زخمی شدند.

هرچند نیروهای امنیتی چین از تاکتیک‌های خشنی برای برخورد با اعتراضات در منطقه تبت استفاده می‌کنند اما به ندرت استفاده از اسلحه در دستور کار آنها قرار می‌گیرد.

مقامات چینی نیز اعلام کرده‌اند که اطلاعی از این حادثه نداشته و تا کنون واکنش خاصی به این حادثه نشان نداده‌اند. http://hadidnews.com/vdcbsgb5.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما