تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۴
توان پرداخت افزایش‌ قیمت‌های هر روزه را نداریم

تحویل مسکن مهر بدون آب و برق یعنی چه؟

متقاضیان مسکن مهر با ابراز نارضایتی از اظهارات مسئولان مبنی بر اینکه متقاضیان سهم آورده خود را به موقع پرداخت کنند...
تحویل مسکن مهر بدون آب و برق یعنی چه؟
تحویل مسکن مهر بدون آب و برق یعنی چه؟/ توان پرداخت افزایش‌ قیمت‌های هر روزه را نداریم
تحویل مسکن مهر بدون آب و برق یعنی چه؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
متقاضیان مسکن مهر با ابراز نارضایتی از اظهارات مسئولان مبنی بر اینکه متقاضیان سهم آورده خود را به موقع پرداخت کنند تا واحدهای مسکن مهر تکمیل شوند، می‌گویند افزایش چند باره قیمت مسکن مهر خلاف روح قراردادهای منعقد شده است.

به گزارش حدیدنیوز، علیرغم گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم هنوز پیشرفت تکمیل واحدهای مسکن مهر مناسب نیست و به گفته برخی از متقاضیان و حتی دلالان مسکن مهر آجری بر روی آجر گذاشته نشده است.

از سوی دیگر برخی از مدیران شهرهای جدید و حتی مسئولان رده بالا از عدم پرداخت به موقع آورده‌ها از سوی متقاضیان سخن گفته و می‌گویند این اقدام موجب تأخیر در تحویل واحدهای مسکونی می‌شود.

اما متقاضیان مسکن مهر نظر دیگری دارند و معتقدند افزایش چند باره قیمت مسکن مهر موجب شده تا آنها نتوانند آورده خود را به موقع واریز کنند، چرا که این افزایش‌ها به هیچ وجه با روح قرارداد مسکن مهر همسو نیست.

خبرنگار فارس به میان برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهر پرند و پردیس که به واحد پاسخگویی شرکت عمران آمده‌ بودند رفت تا از مشکلات این متقاضیان گزارش تهیه کند.

قرار بود با ۷ میلیون صاحب مسکن شویم اما ۱۷ میلیون شد

خانم خانه‌داری که متقاضی واحد مسکونی در پروژه کیسون شهر پرند است به خبرنگار فارس گفت: در ابتدای ثبت‌نام مسکن مهر در واحدهای کیسون (تک خوابه ۶۰ متر) به ما اعلام شد برای این واحد مسکونی ۷ میلیون تومان باید پرداخت شود، بنابراین در همان روزهای نخست با تنظیم وضعیت زندگی خود مبالغ را به مرور واریز کردم.

وی افزود: اما در حال حاضر علاوه بر پرداخت آن ۷ میلیون تومان به مرور از ما مبالغ ۱.۵ میلیون تومان دریافت شد و حال نیز به یکباره گفته می‌شود ۱۰ میلیون تومان دیگر باید پرداخت کنید.

این خانم خانه‌دار افزود: بنده سرپرست خانوار هستم و مستأجر، پس بنابراین تأمین این ۱۰ میلیون تومان به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

می گویند آورده را واریز نکنید حذف می شوید

محمدیان یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر که به واحد پاسخگویی آمده است به خبرنگار فارس گفت: در اوایل ثبت‌نام مسکن مهر برای واحدهای کوزو (۲ خوابه) به ما اعلام شد که سر جمع مبالغی که باید واریز کنید ۱۲ میلیون تومان است، اما متأسفانه هر بار به هر دلیلی مبالغی از ما درخواست شد.

وی اضافه کرد: جدیدا هم اعلام شده است که ۷ میلیون تومان دیگر باید واریز شود.

این متقاضی مسکن مهر گفت: مدام به ما اعلام می‌کنند که اگر سهم آورده خود را واریز نکنید شما را حذف خواهیم کرد بنابراین سوال من این است که ما که با هزار امید و آرزو در مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌ایم این مبلغ ۷ میلیون تومان را از کجا تأمین کنیم.

قرار بود با ۸ میلیون صاحب مسکن شوم اما ۲۸ میلیون باید بدهیم

داوود کریم‌خانی که به گفته خود بیماری‌ ام اس دارد نیز گفت: متقاضی مسکن مهر در پروژه کیسون که واحدهای ۷۵ متری دارد هستم و تاکنون ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در طول سه سال واریز کرده‌ام در حالی که در ابتدای تنظیم قرارداد مقرر شده بود که با ۸ میلیون تومان صاحب مسکن خواهیم شد.

وی افزود: حدود ۱۰ روز است به ما اعلام شده باید ۱۳ میلیون تومان دیگر واریز کنید.

کریمخانی گفت: مگر متقاضیان مسکن مهر که جزو اقشار کم درآمد هستند، می‌توانند این مبلغ ۱۳ میلیون تومان را تأمین کنند در حالی که قطعا بیشتر متقاضیان این واحدهای مسکن مهر مستأجر هستند و باید کرایه خانه هم بدهند.

قرار بود با ۷ میلیون صاحب مسکن شوم اما تا الان ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار داده‌ام

بهروزی یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پروژه هسا گفت: در زمان عقد قرارداد مقرر شد با ۷ میلیون تومان صاحب مسکن می‌شوم اما تا همین امروز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریز کرده‌ام.

وی افزود: دو بار تاکنون مشمول افزایش قیمت شده ام و آنرا پرداخت کرده ام بنابراین به تازگی به من اعلام شده که یک افزایش قیمت دیگری نیز شامل حال ما خواهد شد.

کل حسابم را خالی کرده اند

پارسایی یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در شهر پردیس گفت:کل حساب من را خالی کرده اند و اخیرا هم اعلام کرده اند برای خدمات زیر بنایی باید مبلغی پرداخت شود.

وی ادامه داد: اعلام کرده اند ممکن است مبالغی برگردانده شود اما من که دیگر هیچ پولی پرداخت نمی‌کنم تا واحدها تحویل شوند اما متاسفانه حقیقت را به ما نمی گویند.

این متقاضی مسکن مهر اضافه کرد: من ۹۰ درصد پول ها را با کلی قرض پرداخت کردم و شدیدا زیر بار قرض هستم .امیدوارم مسئولین یک فکری به حال ما طبقه کم بضاعت بکنند.

*علت افزایش‌ها قیمت بدون ارائه مدارک کارشناسانه چیست؟

صالحی گفت برای وعده هایی مانند تعبیه کولر ، پکیج ، درب ضد سرقت ، آیفون و ... که در بنرهای اولیه ثبت نام مسکن مهر پردیس بوده است و مدارک آن موجود است چرا باید باز هم مبلغی را پرداخت کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران قطعی است ( از نظر قیمت نهایی و نوع مصالح و ... ) هیچ یک از پیش قراردادهای ما با متقاضیان قطعی نیست و همواره قابلیت افزایش قیمت را جهت سودجویی بیشتر می‌دهد.

وی اضافه کرد:مردم منتظر دریافت خانه هایشان هستند و شما هر روز با ملکی شدن و افزایش قیمت و تحویل سال ۹۴ و تحویل بدون زیر ساخت با مردم بازی می کنید.

*تحویل واحدهای مسکونی بدون آب و برق یعنی چه؟ توانایی پرداخت نداریم

صمدیان نیز در خصوص موضوع جدید تحویل واحدهای مسکونی بدون آب و برق گفت:تحویل دادن خانه بدون فراهم کردن آب و برق و گاز و تلفن و فاضلاب چه معنی دارد؟ کسی که متولی بوده باید پاسخگوی مردم باشد،کار که نصف و نیمه نمی‌شود.

وی افزود: مسئولین می‌گویند مردم آورده خود را نیاورده اند و در واقع علت طول کشیدن تحویل واحدها در خیلی از شهرها نیاوردن سهم آورده متقاضیان است. این درست نیست چرا که بسیاری از متقاضیان مخصوصا در شهرهای بزرگی مانند تهران برای دریافت مسکن مهر خود در شهر جدید پردیس آورده خود را تمام پرداخت کرده اند ولیکن هر چه پیش می‌روند ملاحظه می‌بینند دولت مجدد سهم آورده را گران کرده است.

وی که متقاضی واحدهای کوزو افزود:بنده در ابتدا ۱۴ میلیون برای پردیس واریز کردم و چند وقت بعد مجدد اعلام کردند که باید سهم شما تا ۲۰ میلیون افزایش یابد.

وی ادامه داد:برای بار دوم مجدد سهم را تا ۲۵ میلیون و برای بار سوم تا ۲۸ میلیون افزایش یافت و هم اکنون باز بحث گرانی مجدد مطرح است! پس اینقدر نگویید مردم سهم خود را پرداخت نکرده اند بگوئید مردم آن قسمت از سهم گران شده را توانائی پرداخت ندارند. http://hadidnews.com/vdcbs8bf.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما