تاریخ انتشار :شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه ۱۰ زائر در بیمارستان‌های سعودی در مکه بستری هستند، افزود: ۳۸ زائر نیز در بیمارستان ایرانی مکه بستری هستند.
فوت ۵ زائر ایرانی تاکنون در عربستان +اسامی
به گزارش حدیدنیوز پیرحسین کولیوند گفت: در حال حاضر در مدینه منوره 3 بیمار در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند که به همراه کادر پزشکی، روز شنبه راهی مکه مکرمه خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه 10 زائر در بیمارستان‌های سعودی در مکه مکرمه بستری هستند، افزود: 38 زائر نیز در بیمارستان ایرانی مکه مکرمه بستری هستند و در مجموع تعداد افراد بستری در نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
 
کولیوند تصریح کرد: خوشبختانه شرایط سلامت زائران ایرانی کاملا مناسب است و هیچ بیماری حادی آنان را تهدید نمی‌کند.
 
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بازدیدهای بهداشتی به صورت روزانه انجام می‌شود و با توجه به اهمیت موضوع نحوه پخت و توزیع مواد غذایی در سلامت زائران، با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، نظارت دقیقی در این زمینه وجود دارد.
 
وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای پزشکی برای ارائه خدمات در ایام تشریق ادامه داد: برای عملیات تیم‌های پزشکی در عرفات، مشعر و منا کاملا برنامه‌ریزی شده و با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و جلسات توجیهی با پزشکان، آماده خدمت رسانی در حساس‌ترین روزهای حج یعنی ایام تشریق هستیم.
 
کولیوند اظهار کرد: تعداد افرادی که تا کنون به رحمت خدا رفته‌اند، 5 نفر هستند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه در سالهای گذشته اصلا قابل قیاس نیست.
 
بر پایه این گزارش، در هفته های گذشته، 4 زائر ایرانی به نام‌های علی ناز سالار پور و زهرا توکلی از هرمزگان، محمد قیاسی از خراسان رضوی و رستم‌علی چراغ پور از استان البرز جان خود را از دست داده بودند.
 
پنجمین زائر ایرانی به نام «محترم حسن زاده» فرزند ابراهیم که 64 سال سن داشت روز چهارشنبه در هتل حیاة المنا مکه مکرمه بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد؛ این زائر از استان مازندران به شماره کاروان 30001 عازم سرزمین وحی شده بود. http://hadidnews.com/vdcbs8bf.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما