تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۵
هشدار دولت به مدیران و کارمندان اجرایی

MBA و DBA ارزش ندارد+سند

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور از دستگاه‌های اجرایی خواسته است از انعقاد قرارداد و صدور معرفی نامه برای کارمندان جهت شرکت در این دوره‌های آموزشی اکیدا خودداری کنند.
به گزارش حدیدنیوز، چند سالی است اخذ مدارک با عناوین و رشته های اصطلاحا شیک در فضای عمومی کشورمان طرفداران زیادی دارد و بسیاری تلاش می کنند با گرفتن گواهی هایی که نشان می دهد آنها مدارکی مانند "MBA" دارند، وجهه علمی و اجتماعی خود را ارتقاء دهند.



بسیاری از موسسات و مراکز نیز با درک این عطش، شروع به تبلیغات گسترده درباره اهمیت و ضرورت دریافت چنین مدارکی در بالا رفتن سطح علمی افراد می کنند. تا اینجای موضوع نمی توان این مسئله را معضل تلقی کرد، اما وقتی پای این مدارک به دستگاههای دولتی باز می شود، آنگاه ابهاماتی درباره تاثیر این نوع گواهینامه های تحصیلی در ارتقاء رتبه و جایگاه کارمندان و مدیران به وجود می آید.



یادمان نرود همین چند سال پیش بود که انتشار گزارشها درباره دریافت مدرک از دانشگاه مجعول هاوایی، چه سر و صدایی به پا کرد و مشخص شد تعداد قابل توجهی از مدیران دستگاههای مختلف سراغ این دانشگاه رفته بودند تا مدارک بالاتر و خارجی اخذ کنند.



اما ابلاغ بخشنامه ای در روزهای گذشته توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور خطاب به همه دستگاههای اجرایی، تا حد زیادی این ابهامات را پایان داد.



 



در این بخشنامه که به امضای عسگری آزاد جانشین معاون رییس جمهور در این بخش به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ شده، تاکید شده است که مدارک و گواهینامه هایی که با الفاظی مانند «MBA ، DBA ، تکمیلی، تخصصی، معادل سازی و مانند آن» صادر شده یا می شوند از ارزش استخدامی معادل با مقطع تحصیلی خاصی در نظام آموزش عالی کشور برخوردار نیستند.



وی همچنین از دستگاههای اجرایی خواسته است از انعقاد قرارداد، صدور معرفی نامه برای کارمندان جهت شرکت در این دوره های آموزشی اکیدا خودداری کنند و اگر کارمندان شخصا در این دوره ها شرکت کنند، مدارک مربوطه قابل ارزشیابی نخواهند بود. http://hadidnews.com/vdcbg9b5.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما