تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
واریز سهمیه‌های بنزین در شب یلدا

آغاز ذخیره‌سازی بنزین نوروزی توسط مردم

همزمان با فرا رسیدن شب یلدا اولین سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای زمستان امشب واریز می‌شود.
آغاز ذخیره‌سازی بنزین نوروزی توسط مردم
همزمان با فرا رسیدن شب یلدا اولین سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای زمستان امشب ۳۰ آذر ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود تا با توجه به آغاز سقوط آزاد مصرف این فرآورده نفتی، مردم از اولین روز زمستان ذخیره‌سازی بنزین ۴۰۰ تومانی برای تعطیلات نوروز را آغاز بکنند.



به گزارش حدیدنیوز، آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از آن است که پس از ثبت رکوردهای جدید مصرف بنزین در هفت ماهه نخست سالجاری، مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی از نیمه پائیز سالجاری روندی نزولی را در پیش گرفته است.



از این رو هر چند در ایام نوروز و حتی شهریورماه مصرف بنزین ایران رکوردهای ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتری در روز را برای نخستین بار ثبت کرد اما هم اکنون متوسط مصرف بنزین کشور به حدود ۶۸ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.



پیش بینی‌ها حاکی از آن است که متوسط مصرف روزانه بنزین کشور هم تا اوئاسط اسفند ماه به سیر نزولی خود ادامه دهد که با توجه به تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین، مردم و خودروسواران از روزهای ابتدایی زمستان با کاهش مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی، به نوعی ذخیره‌سازی بنزین با قیمت نیمه یارانه‌ا‌ی را در کارت‌های سوخت برای نوروز ۹۳آغاز کرده‌‌اند.



در همین حال مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز ذخیره‌سازی بنزین نوروزی مردم در انبارها و مخازن ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی کشور خبر داده است.



به گزارش مهر، اولین سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای زمستان تا ساعت ۲۴ بامداد امشب شنبه ۳۰ آذر ماه و همزمان با فرا رسیدن شب یلدا به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود.



برای دی ماه امسال هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان و بنزین آزاد با نرخ ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود ضمن آنکه ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص می یابد.



در اولین ماه فصل زمستان سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.



از سوی دیگر با توجه به آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در برخی از کلانشهرها همچون تهران، اراک، کرج و اهواز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیشتر اعلام کرده است: با وجود افزایش هزینه‌های تولید اما تا اطلاع ثانوی بنزین اروپایی با قیمت‌های مصوب و تکلیفی دولت در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.



در همین حال مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اخیرا از تثبیت قیمت بنزین تا پایان سالجاری خبر داد و اعلام کرده است: فعلا برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروها وجود ندارد و سهمیه بنزین آذر مطابق با روال گذشته فردا شب به کارت های سوخت واریز می‌شود.



هم اکنون حدود ۲۴ میلیون کارت فعال سوخت در کشور وجود دارد و صاحبان این کارت‌های هوشمند سوخت از سه هزار و ۲۲۷ جایگاه در سراسر کشور سوخت‌گیری می‌کنند به طوری‌که روزانه نزدیک به پنج میلیون تراکنش در کشور ثبت می شود.



در حال حاضر بنزین به صورت ۲ نرخی شامل بنزین معمولی یارانه ای ۴۰۰ تومان، بنزین معمولی آزاد ۷۰۰ تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای ۵۰۰ تومان و بنزین سوپر آزاد ۸۰۰ تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه می‌شود.



با این وجود پیش بینی می‌شود از بهار سال آینده برای نخستین بار پای بنزین ۱۰۰۰ تومانی به جایگاه‌های سوخت کشور باز شود.

http://hadidnews.com/vdcbg5b5.rhbwgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما