تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کاهش ۲۵ دلاری اونس در یک روز!

بی‌سابقه ترین سقوط طلا در بازارهای جهانی

طلا در نخستین روز از فعالیت بازار جهانی در واکنش به شکست همه پرسی طلا در سوییس و ادامه کاهش قیمت نفت که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد.
بی‌سابقه ترین سقوط طلا در بازارهای جهانی
به گزارش حدیدنیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در اوایل معاملات صبح دوشنبه بازار سنگاپور ۲.۱ درصد کاهش یافت و تا رکورد پایین ۱۱۴۲ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از هفتم نوامبر بود اما در ساعات بعدی تا ۱۱۵۲ دلار معامله شد.


در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حداکثر ۲.۹ درصد یا ۲۵ دلار کاهش یافت و به ۱۱۵۰ دلار رسید.


طلا پس از اینکه در اکتبر ۳.۳ درصد کاهش یافت، هفتم نوامبر به ۱۱۳۰ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در چهار سال گذشته بود. این ریزش شدید قیمت باعث شد تحلیلگران و معامله‌گران پیش بینی کنند طلا ممکن است تا پایان سال برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ تاکنون به ۱۰۰۰ دلار در هر اونس سقوط کند.


بر اساس گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، طلا در نوامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت. این کاهش نتیجه تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای پایان دادن به برنامه خرید اوراق قرضه به دلیل پایین ماندن تورم و قیمت‌های پایین‌تر انرژی بود. از سوی دیگر قیمت نفت خام با تصمیم اعضای اوپک برای عدم کاهش تولید به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۱۰ رسید.


همچنین طلا تحت تاثیر شکست همه پرسی طلا در سوییس قرار گرفت. این ابتکار در صورت موفقیت بانک مرکزی سوییس را وادار می‌کرد سهم طلا در ذخایرش را از حدود هشت درصد کنونی به ۲۰ درصد افزایش دهد. مردم سوییس به اتفاق آرا با این ابتکار که بانک مرکزی این کشور را وادار می‌کرد حداقل ۱۵۰۰ تن طلا در مدت پنج سال خریداری کند، مخالفت کردند.


طلا در بحبوحه بهبود اقتصاد آمریکا که دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در این کشور را قوی‌تر کرده است، به سوی دومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود.


در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری به ۱۴.۴۲۳۵ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از اوت سال ۲۰۰۹ بود. این فلز در نوامبر برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین افت از ژوئن سال ۲۰۱۳ به این طرف به شمار می‌رود.


هر اونس پلاتین برای تحویل فوری حداکثر ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۱۸۲ دلار رسید. قیمت این فلز ارزشمند نیز در نوامبر برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت.


هر اونس پالادیم برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و به ۸۰۱ دلار رسید و روند صعودی یک هفته گذشته را متوقف کرد. http://hadidnews.com/vdcbg0bf.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما