تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۳
در پی درخشش فرهاد مجیدی پا به سن گذاشته در استقلال

آقای کی‌روش جام‌جهانی جای بهترین‌هاست

مجیدی ۳۷ ساله به قدری سرحال و آماده نشان می دهد که تحسین دوست و دشمن را برانگیخته است.
آقای کی‌روش جام‌جهانی جای بهترین‌هاست
به گزارش حدیدنیوز، زندگی «روژه میلا» ستاره سابق فوتبال کامرون سرشار از اتفاقات بدیع و متضاد با سایر فوتبالیست ها بوده است. او در جام جهانی ۱۹۹۰ در سن ۳۸ سالگی دوباره متولد شد و یکی از ستارگان مسابقات لقب گرفت.

«روژه میلا» که در اواخر دهۀ ۸۰ میلادی به دلیل سن و سال بالا و بی انگیزگی از تیم ملی خداحافظی کرده و قصد داشت برای همیشه کفش های خود را بیاویزد ناگهان با درخواست عجیب رئیس جمهور وقت کامرون مواجه شد.



آقای رئیس جمهور از ستارۀ محبوب و مورد علاقه اش درخواست کرد که در تصمیم خود تجدید نظر کند و بار دیگر پیراهن تیم ملی کامرون را در جام جهانی ۱۹۹۰ (ایتالیا) بپوشد.



«روژه میلا» به قول ما ایرانی های در رو دربایستی رئیس جمهور ماند و تصمیم به بازگشت به تیم ملی گرفت تا بسیاری از کارشناسان شکست تلخی را برای این بازیکن بزرگ پیش بینی کنند اما تلاش «روژه میلا» برای اعاده حیثیت، خط بطلانی بر تمامی پیش فرض ها کشید. به راستی او در جام جهانی ۱۹۹۰ یک پارچه آتش بود. اگر بگوییم گل های «روژه میلا» عامل نخست راهیابی شیرهای رام نشدنی (لقب تیم کامرون) به مرحلۀ یک چهارم نهایی آن جام بود، سخنی گزاف نگفته ایم.



او که سالها در فوتبال فرانسه توپ زده و به دوران بازنشستگی رسیده بود، به یکباره در جام جهانی اوج گرفت و با ظرافت کار و تکنیک والای خود همه کارۀ تیم درخشان کامرون شد.



هرچند تیم آماده انگلیس به لطف درخشش «گری لینه کر» و «پل گاسکوئین» به زحمت و به کمک ضربات پنالتی ترمز کامرون را کشید اما چیزی از شایستگی «روژه میلا» کاسته نشد و تحسین همگان را به همراه کامرون برانگیخت.



اماارتباط این بازیکن با فوتبال ما در جایی به نام استقلال و بازیکنی به‌نام فرهاد مجیدی مشخی می‌شود. این روزها «فرهاد مجیدی» ۳۷ ساله به قدری سرحال و آماده نشان می دهد که تحسین دوست و دشمن را برانگیخته است. مهاجمی که بی توجه به شناسنامه اش در نوک حمله استقلال تهران می درخشد و به رغم زمان اندک حضور در مسابقات، توانسته است سه گل حساس و پیروزی بخش برای امیر قلعه نوعی به ثمر برساند.



باری، اگرچه تیم ملی کشورمان توانست به لطف درایت «کارلوس کی روش» مقتدرانه به جام جهانی برزیل صعود کند اما نقصان هایی در خط حمله این تیم به وضوح مشاهده شد.



به نظر می رسد جدای از «رضا قوچان نژاد» سایر حمله وران تیم ملی ایران فاقد آن شم گلزنی و چارچوب شناسی لازم باشند و آمار گلزنی تیم کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی گواه این ادعاست.



در چنین شرایطی یکی از راه ها می توانست (یا می تواند) بازی کردن «فرهاد مجیدی» پا به سن گذاشته اما سرحال و قبراق در تیم ملی باشد. هرچند او با نوشتن نامه ای از تیم ملی خداحافظی کرد اما مگر از استقلال خداحافظی نکرده بود؟



او برگشت و راه جدیدی را با قدرت در استقلال پیمود و می تواند در صورت تمایل «کارلوس کی روش» همین راه را نیز در تیم ملی طی کند.



بی تعارف «فرهاد مجیدی» در حال حاضر یکی از آماده ترین مهاجمان روز کشورمان و حتی آسیاست .



در فاصله یک سال تا جام جهانی برزیل فرهاد ۳۷ ساله غنای تکنیکی و شم گلزنی خود را در بازی مقابل گسترش فولاد تبریز، فجر سپاسی شیراز و داماش گیلان بار دیگر عیان ساخت و باعث شگفتی صاحب نظران شد.



مهاجمی که سال آینده ۳۸ ساله خواهد شد؛ درست هم سن روژه میلا در جام جهانی ۱۹۹۰ آری، فرهاد مجیدی در سال ۲۰۱۴ می تواند عصای دست «کارلوس کی روش» بوده و به اندازه ستارۀ سابق تیم ملی کامرون مخوف و ترسناک باشد.



«فرهاد» به دلیل اتخاذ یک زندگی حرفه ای، استراحت به موقع، خوابیدن رأس ساعت ۱۰ شب و تمرینات اختصاصی و هر روزه ۶ صبح توانسته قدرت جوانی خود را حفظ کرده و به مهاجمی بی مهار بدل شود.



حال پرسش اصلی اینجاست؛ آیا حیف نیست این بازیکن با تجربه و کارساز در تیم ملی نباشد؟ جام جهانی جای بهترین هاست و این نکته را بهتر از هر کسی «کارلوس کی روش» می داند، پس پیشنهاد می کنیم سرمربی پرتغالی تیم ملی یکبار دیگر نوار فیلم های بازی های جام جهانی ۱۹۹۰ (ایتالیا) و نقش غیر قابل انکار «روژه میلا» ی ۳۸ ساله را به تماشا بنشیند، شاید نظرش در مورد «فرهاد مجیدی» ۳۷ ساله عوض شود … البته شاید! http://hadidnews.com/vdcbffb5.rhbagpiuur.html
منبع : تهران پرس
نام شما
آدرس ايميل شما