تاریخ انتشار :شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵
روند کاهشی شاخص بورس و قیمت شرکتها

افت ۵۷۰۰ واحدی شاخص بورس در ۱۰۴ روزکاری

از ابتدای امسال تاکنون در ۱۰۴ روز معاملاتی شاخص بورس ۵۷۰۰ واحد کاهش را به خود دیده است.
افت ۵۷۰۰ واحدی شاخص بورس در ۱۰۴ روزکاری
به گزارش حدیدنیوز؛ روند کاهشی شاخص بورس و قیمت شرکتها در بازار سهام که از دیماه سال گذشته آغاز شد کماکان ادامه دارد، به طوری که نماگر بازار سرمایه که معاملات اولین روز سال ۹۳ را در ارتفاع ۷۹ هزار و ۱۵ واحدی آغاز کرده بود، از ابتدای امسال تا پایان هفته اول شهریور در مجموع با افت ۵۷۰۳ واحدی به عدد ۷۳ هزار و ۳۱۲ واحد رسیده است.

همچنین از ابتدای امسال ۶۷ میلیارد و ۴۲۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۰۹ هزار و ۸۹ میلیارد ریال معامله شده که این میزان سهام توسط یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۴۰ سرمایه گذار، در پنج میلیون و ۶۱۴ هزار و ۴۴۸ نوبت معاملاتی دادوستد شده است.

بعلاوه این که از ابتدای امسال بازار سهام ۱۰۴ روز کاری فعالیت داشته و تعداد چهار میلیون و ۱۴۱ هزار و ۳۶۹ برگه اوراق مشارکت به ارزش چهار هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار به فروش رسیده است.

بر این اساس، کارشناسان بورسی معتقدند در شرایط کنونی بازار سرمایه به دلیل ابهامات موجود در اقتصاد در حالت انتظار قرار گرفته و رکود بر معاملات بازار سرمایه حاکم شده است؛ چرا که در حال حاضر سیاست‌ها نامشخص بوده و در خصوص معادن، پتروشیمی، گاز، فولاد و خودرو ابهامات کلیدی وجود دارد و دولت و مجلس در این خصوص با یکدیگر هماهنگ نیستند؛ بنابراین تا زمانیکه این ابهامات برطرف نشود بازار از این وضعیت خارج نخواهد شد. http://hadidnews.com/vdcbf9bf.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما