تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۸
این روزها مردم به خوبی می‌دانند که باید سرمایه‌های خرد خود را در بانکی به امانت بگذارند که بیشترین سودآوری را برایشان به همراه دارد.
نرخ سود بانک‌های کشور
به گزارش حدیدنیوز، به گفته بانک مرکزی تغییر در نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار مطرح نشده و شورا مصوبه‌ای جدید در این خصوص ندارد.

حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که نرخ سود برای برخی از مردم به ۳۱ درصد هم می رسد.

حمید تهران‌فر معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: براساس اعتقاد ما و هم‌چنین نظر اندیشمندان اسلامی در عقود مشارکتی، حداکثری برای نرخ سود وجود ندارد. اما در بسته سیاستی که عنوان شده نرخ سود ۱۸ تا ۲۱ درصد باشد، هیچ‌کس به صورت جدی بیان نکرده که این ۲۱ درصد حداکثر است یا نه.

منطق بانکداری هم نمی‌گوید که حداکثر باید ۲۱ درصد باشد، بنابراین بر روی این موضوع تشکیک وجود دارد و از آن طرف دیگر بر روی تسهیلات ابهام وجود دارد، چرا که در دستور‌العمل نوشته شده آمده است که نرخ سود قابل درک در قرار‌داد باید مدنظر قرار گیرد در حالی که در هیچ قرار‌دادی نرخ سود را نمی‌نویسیم و این ابهام دیگر است.

شاید با همین استراتژی است که برخی از بانک‌ها (به ویژه خصوصی‌ها) اقدام به پرداخت اندک سودی بیشتر از بانک‌های دولتی و نرخ متعارف می‌کنند.

لازم به ذکر است که این روزها استقبال خوبی از سود‌ سپرده‌های روزشمار می‌شود.

توضیح درباره جدول

مشاهده می‌شود که مقابل برخی از بانک‌ها و یا برخی از سپرده‌ها «خط تیره» قرار داده شده است.

خبرنگار بازارخبر، با مراجعه به وبسایت رسمی هر کدام از بانک‌ها اقدام به استخراج اطلاعات می‌کرده است. در حالی که بعضی از این بانک‌ها در سایت اینترنتی خود هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره سود سپرده درج نکرده بودند.

حتی در مواردی به مشتری گفته می‌شود که می‌بایست برای اطلاع از نرخ بهره به یکی از شعب بانک مذکور مراجعه کند.



http://hadidnews.com/vdcbf9b5.rhbwgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما