تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
افزايش حجم نقدينگي فشار زيادي را بر نظام بانکي تحميل کرده است ، در اين رابطه اقدامات زيادي براي جمع آوري نقدينگي مازاد انجام شد اما متاسفانه به علت دخالت هاي دولت اين تلاش‌ها به نتيجه مطلوب نرسيد.
به گزارش حدیدنیوز، محمود بهمني رئيس کل اسبق بانک مرکزي در پايان بيست و چهارمين همايش بانکداري اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: مهمترين عوامل در افزايش حجم نقدينگي طي ۵ سال گذشته موضوع تحريم‌هاي اقتصادي، فشارهاي تورمي، مشکلات تامين نيازهاي مالي کشور به علت تشديد تحريم‌هاي اعمال شده از سوي غرب بوده است ضمن اینکه در رابطه با بحث افزايش حجم نقدينگي بايد همه موارد را در نظر داشته باشيم.

رئيس کل اسبق بانک مرکزي در ادامه عنوان کرد: بحث تحريم‌ها همان طور که مي‌دانيد از سال ۸۵ به بعد شدت بيشتري به خود گرفته به طوري که اين موضوع باعث شده تامين اعتبارات مورد نياز با دشواري مواجه شود.

بهمني با تاکيد بر اين نکته که افزايش حجم نقدينگي فشار زيادي را بر نظام بانکي تحميل کرده است عنوان کرد: در اين رابطه اقدامات زيادي براي جمع آوري نقدينگي مازاد انجام شد که مهمترين آن بالا بردن نرخ سود علي الحساب بانکها است.

وي ادامه داد: در اين رابطه تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت اما متاسفانه به علت دخالت هاي دولت اين تلاش‌ها به نتيجه مطلوب نرسيد. http://hadidnews.com/vdcbf9b5.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما