تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷
وزارت بهداشت در تلاش است تا میزان استفاده از روغن پالم را به زیر ۱۵ درصد برساند.
استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی به زیر ۱۵ درصد می رسد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از رویکرد، وزارت بهداشت در تلاش است تا میزان استفاده از روغن پالم را به زیر ۱۵ درصد برساند، بر این اساس قرار شده از سوی سازمان غذا و دارو هرچه سریع‌تر با متخلفان برخورد و اسامی آنها نیز رسانه‌ای شود.

متاسفانه امروزه در جهت مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد اما نتیجه گرفته نمی‌شود؛ که در این زمینه قرار شد کمیسیون بحث‌هایی انجام دهد تا فرصتی به این ستاد داده شود و تا چند وقت دیگر گزارشی از اقدامات خود را به کمیسیون ارایه دهند.

امروز آمار و ارقامی که از سوی مسئولان مبارزه با موادمخدر مطرح می‌شد به نظر می‌رسید که جنبه حدسی داشته و آمار دقیقی نبوده است لذا قرار شد تا این ستاد گزارش شفاف‌تری را به کمیسیون ارایه دهد.

متاسفانه در گذشته نیز از این روغن استفاده می‌شد اما به دلیل نبود نظارت میزان استفاده از آن رعایت نمی‌شد و استاندارد میزان مصرف مشخص نبود.

روغن پالم به دلیل کم‌هزینه بودن مورد استفاده بسیاری از کارخانجات لبنی واقع شد،باید این واقعیت را پذیرفت که مهم‌ترین عامل در گرفتگی‌‌های قلب و عروق استفاده از روغن پالم است و در سرطان‌زایی آن نیز هیچ شکی وجود ندارد.

درصد استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی بسیار بالا است،‌ اما قرار شده وزارت بهداشت تا میزان مصرف از این روغن به زیر ۱۵ درصد کاهش یابد.

در این جلسه قرار شد تا با توجه به جو روانی ایجاد شده شرکت‌های متخلف معرفی و رسانه‌ای شود تا این بحران در زمینه مصرف لبنیات برداشته شود. http://hadidnews.com/vdcbasbf.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما