تاریخ انتشار :جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
چین واردات محصول ذرت تراریخته از آمریکا و خوراک دامی تولید شده از این نوع ذرت‌ها را ممنوع کرده است.
چین واردات ذرت تراریخته از آمریکا را ممنوع کرد
به گزارش حدیدنیوز، به نقل از نیوز تارگت، چین در یک اقدام، واردات ذرت تراریخته (دست ورزی شده ژنتیک) و فرآورده‌های آن را از آمریکا متوقف کرده است،‌ چین معمولاً کشوری نیست که استانداردهای استثنایی درباره کیفیت محصولات غذایی داشته باشد ،‌اما چه عاملی سبب شده که این کشور دست به چنین اقدامی بزند.
 
سه شرکت تجاری درباره این مسئله به بلومبرگ بیزینس ویک توضیح داد، غلات معروف به DDGS قرار است دیگر از آمریکا به چین صادر نشود. دلیل آن این است که چین نگران است که نوع ذرت MIR162 که تراریخته است، دارای آلودگی خطرناکی باشد.
 
چین از بزرگ‌ترین خریداران فرآورده‌های جانبی ذرت آمریکا بود که بیشتر به منظور تولید سوخت زیستی اتانول از آن استفاده می‌شود، بیش از 40 درصد ذرتی که در آمریکا به عمل می‌آید، صرف تولید ماده سوختی اتانول می‌شود و در سال 2013، چین 34 درصد صادرات ذرت صادراتی DDGS آمریکا را خریداری کرد، البته این پایان کار اقدام تعجب‌برانگیز چین نیست، این کشور محموله‌های ذرت از نوع MRI162  متعلق به آمریکا را برگشت داد.
 
همچنین دولت چین 1.1 میلیون مترمکعب ذرت سینگنتا که مشکوک به آلودگی بود را نپذیرفت. دولت چین در دسامبر 2013 همچنین 758 تن ذرت تراریخته را دور ریخت، بنابر این با این وضع این مسئله قابل فهم است که چرا دولت چین واردات ذرت تراریخته و خوراک دامی تولید شده  از این ذرت را ممنوع می‌کند.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdcbaabf.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما