تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۳
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت : اصلاح‌طلبان فقط در سال ۷۶ به اجماع رسیدند و بعد از آن با توجه به اختلافاتی که بین گروهها بوجود آمد اجماع هم دشوار شد.
به گزارش حدیدنیوز، محمد باقر ذاکری، نماینده ادوار مجلس و از فعالین سابق حزب اعتماد ملی در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر روی یک کاندیدا در انتخابات گفت: طیف اصلاح‌طلبان از همان روزهای اول با ۱۸ گروه وارد میدان سیاست شدند و با توجه به تعداد گروه‌های تشکیل شده در جبهه اصلاح‌طلبان طبیعی است هر فردی را به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری قبول نداشته باشند، حتی امکان دارد تعداد اندکی بر روی یک کاندیدا به اجماع برسند.

ذاکری با اشاره به انتخابات سال ۷۶ ریاست جمهوری اظهار داشت : تنهادر آن سال، سید محمد خاتمی بود که توانست حمایت ۱۸ گروه از طیف اصلاح‌طلبان را جلب کند اما با توجه به اختلافاتی که بین گروه‌ها ایجاد شده، مسلما اجماع برای هر فردی ممکن نیست.

وی در پاسخ به این سوال آیا امکان اجماع اصلاح‌طلبان روی کواکبیان وجود دارد؟ گفت: اطلاع دقیقی در این خصوص ندارم ولی طبیعی است که در شرایط فعلی گروههایی مخالفت و یا گروههایی موافقت کنند که این امر در سیاست عادی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حتی اگر خاتمی هم کاندیدای ریاست جمهوری شود مشخص نیست تمام گروههای اصلاح‌طلب مانند سال ۷۶ بر روی او اجماع کنند.

ذاکری تاکید کرد: به نظر من دیگر اجماع ۱۸ گروه اصلاح طلب برای کاندیداتوری ریاست جمهوری بوجود نمی‌آید. http://hadidnews.com/vdcbaab8.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما