تاریخ انتشار :شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
سخنگوی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: همزمان با افتتاح اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS) به عنوان یکی از بزرگترین عرصه ها در زمینه سرمایه گذاری،همکاری اقتصادی و تجاری دهم خرداد ماه (فردا) 200 طرح آماده سرمایه گذاری معرفی می شود.
ایران 200 طرح آماده سرمایه گذاری را در اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی معرفی می کند
یعقوب مشفق اظهار داشت: اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران با محوریت توسعه و سرمایه گذاری، روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه جاری و نمایشگاه جنبی آن در مرکز همایش های برج میلاد برپا می شود.

به گفته وی، ایران دهمین کشور جهان از نظر تنوع مواد معدنی و از نظر ذخایر اکتشافی رتبه پانزدهم دنیا را به خود اختصاص داده است.

مشفق افزود: مشارکت ۱۱۸ نفر از ۴۰ شرکت خارجی مربوط به ۲۰ کشور جهان در کنار ۲۳۰ شرکت داخلی از جمله نکات این اجلاس مهم محسوب می شود.

وی اضافه کرد: شرکتهای ریوتینتو گروپ (بریتانیا)، اتو تک (Outotec) فنلاندی، ام.سی.سی(چین)، دانیلی (ایتالیا) و تاتا استیل (هندوستان) از جمله شرکتهای بین المللی حاضر در این اجلاس هستند.

مشفق خاطرنشان ساخت: سیاست توسعه صادرات غیرنفتی برپایه اصول اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولید و سرمایه گذاری راهبردی است که در بخش معادن و صنایع معدنی کشور دنبال می شود و سازمان ایمیدرو برای افزایش تولید و گسترش اشتغال، اکتشاف ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در منطقه سنگان (خراسان رضوی) را در دستور کار قرار داده و این طرح از شتاب لازم برخوردار است.

سخنگوی سازمان ایمیدرو تصریح کرد: قرار است حوزه های مختلف زنجیره اکتشاف تا فرآوری محصولات معدنی، متالورژی، تجهیزات و ماشین آلات، صنایع پایین دستی و صنایع وابسته، خدمات پشتیبانی، شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری، توسعه فناوری، آموزش و پژوهش های کاربردی، بهبود وضعیت ایمنی، بهداشت و محیط زیست و غیره در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، نمایشگاه جنبی اجلاس یادشده در دو بخش سرپوشیده و فضای باز با حضور بیش از ۷۰ شرکت دایر است و علاوه بر طرحها و پروژه های در دست اقدام، تولیدات و تازه ترین اقلام عرضه شده در بازارهای جهانی را به نمایش خواهند گذاشت.

مشفق افزود: یکی از مشکلات بخش معدن، صادرات مواد خام معدنی است که از کمبود سرمایه گذاری در سال های گذشته ناشی می شود، بنابراین با سرمایه گذاری های جدید می توان این مشکل را برطرف و مواد معدنی ارزشمند را با ارزش افزوده بالاتر صادر کرد.

به گفته وی، رشد بهره وری معادن و صنایع معدنی در دنیا، همراه با افت شدید قیمت مواد معدنی و صنایع معدنی و همچنین کاهش قیمت نفت و افت درآمدهای دولت همگی از تاثیرگذارترین چالش های فراروی بخش معدن و صنایع معدنی است.

سخنگوی سازمان ایمیدرو برنامه بازدید میهمان خارجی اجلاس مزبور را از استانهای هرمزگان و اصفهان یادآور شد و اظهار داشت: قرار است از معادن و صنایع معدنی در این استانها بازدید به عمل آید.

قرار است در حاشیه این جلاس علاوه بر نشستهای تخصصی، کارگاه های آموزشی نیز دایر شود.

http://hadidnews.com/vdcba9bf.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما