تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹
طلا از چشم سرمایه گذاران می افتد

فلز زرد گرفتار سقوط ۲۶ درصدی و نوسان بالای قیمت

طی معاملات سه روز کاری پایانی هفته گذشته، قیمت جهانی هر اونس طلا شاهد نوسان ۳۸ دلاری بود.
فلز زرد گرفتار سقوط ۲۶ درصدی و نوسان بالای قیمت
به گزارش حدیدنیوز، طی معاملات سه روز کاری پایانی هفته گذشته، قیمت جهانی هر اونس طلا شاهد نوسان ۳۸ دلاری بود. از یک سو اوج ۱۲۵۰ دلار را نشانه رفت و از سوی دیگر کف ۱۲۱۲ دلار را رقم زد.



در پایان هم در سطح ۱۲۳۰ دلار آرام گرفت. آرامشی که بیش از همه تحت تاثیر انتشار گزارش های به نسبه امیدوار کننده از وضعیت بازار کار آمریکا بود.



وزارت کار آمریکا روز گذشته اعلام کرد:" اقتصاد این کشور طی ماه نوامبر ۲۰۳ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است و نرخ بیکاری آمریکا نیز از ۷.۳ درصد به کمتر از ۷ درصد کاهش یافته است."



بهبود وضعیت بازار اشتغال آمریکا طی ماه نوامبر گمانه زنی ها در خصوص متوقف شدن بخشی از محرک پولی فدرال رزرو آمریکا را افزایش داد.

بخش عمده تقویت طلا در سالهای اخیر که به واسطه اجرای محرک پولی فدرال رزرو ایجاد شده بود حال به واسطه گسترش نگرانی ها در خصوص متوقف شدن این برنامه در مسیر نزولی قرار گرفته و بسیاری از تحلیلگران را به این باور رسانده که این مسیر تداوم خواهد داشت.



بر همین اساس، کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی سایت کیتکو بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده بین ۱۲۱۰ تا ۱۲۵۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.



گفتنی است، قیمت جهانی هر اونس طلا طی سال جاری میلادی تاکنون ۲۶ درصد کاهش یافته و گذشته از این نوسان بالای نرخ طلا، ریسک سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است. لذا نرخ های نزولی طلا همراه با نوسان بالای قیمت، جذابیت این بازار را در مقایسه با سهام کاهش داده است.



اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۱۹۰۲۱/%d۸%b۷%d۹%۸۴%d۸%a۷-%d۸%a۷%d۸%b۲-%da%۸۶%d۸%b۴%d۹%۸۵-%d۸%b۳%d۸%b۱%d۹%۸۵%d۸%a۷%db%۸c%d۹%۸۷-%da%af%d۸%b۰%d۸%a۷%d۸%b۱%d۸%a۷%d۹%۸۶-%d۹%۸۵%db%۸c-%d۸%a۷%d۹%۸۱%d۸%aa%d۸%af-%d۹%۸۱%d۹%۸۴%d۸%b۲-%d۸%b۲%d۸%b۱%d۸%af-%da%af%d۸%b۱%d۹%۸۱%d۸%aa%d۸%a۷%d۸%b۱-%d۸%b۳%d۹%۸۲%d۹%۸۸%d۸%b۷-۲۶-%d۸%af%d۸%b۱%d۸%b۵%d۸%af%db%۸c-%d۹%۸۸-%d۹%۸۶%d۹%۸۸%d۸%b۳%d۸%a۷%d۹%۸۶-%d۸%a۸%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۸%a۷%db%۸c-%d۹%۸۲%db%۸c%d۹%۸۵%d۸%aa#ixzz۲mrxEI۱PP

منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.

http://hadidnews.com/vdcba9b5.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما