تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
فرمانده ارشد ارتش پاکستان با بیان اینکه عوامل خارجی در ناامنی‌های اخیر این کشور دست دارند، از مردم خواست به ارتش برای خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان کمک کنند.
شبه نظامیان خارجی عامل ناامنی‌های اخیر پاکستان هستند
در اسلام‌‌‌آباد به نقل از دنیا‌نیوز، «ژنرال ناصر جنجوعه» فرمانده ارشد ارتش پاکستان امروز در مصاحبه با شبکه‌های خبری در کویته مرکز بلوچستان اظهار داشت: شبه نظامیان خارجی دلیل اصلی برخی ناامنی‌های اخیر پاکستان بوده که با کمک برخی افراد محلی به دنبال گمراه کردن نسل جوان در بلوچستان هستند.

وی از مردم خواست با شناسایی کسانی که با نفوذ در بین آنها با دشمنان خارجی همکاری می‌کنند به ارتش برای خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان کمک کنند.

جنجوعه تأکید کرد: برخورداری از امنیت حق مردم بلوچستان است که ما نوید آن را به مردم می‌دهیم.

وی افزود: ارتش به دنبال پیشرفت و امنیت مردم بلوچستان است و از پشتوانه آنها برای گام برداشتن در این راستا استفاده می‌کند.

ژنرال ناصر جنجوعه تأکید کرد: باید با کنار گذاشتن اختلافات به فکر آبادانی کشور و خنثی کردن دسیسه‌های عوامل خارجی باشیم.

نیروهای مرزی و ارتش پاکستان به تازگی عملیات‌های متعددی را در بلوچستان انجام داده‌اند و سعی دارند این ایالت را با انجام عملیات‌های پی در پی پاکسازی کنند.

امروز نیز در درگیری نیروهای امنیتی پاکستان با گروه‌های تروریستی در منطقه بلوچستان ۶ تن از تروریست‌ها کشته شدند.

یک مسئول امنیتی اعلام کرد، درگیری‌ها هنگامی آغاز شد که نیروهای حفاظت مرزی و امنیتی به مخفیگاه یک گروه تروریستی در منطقه «تربت» (نزدیک‌ترین شهر مرزی پاکستان به ایران) بلوچستان یورش بردند و در میان کشته‌ها ۲ تن از فرماندهان این گروه تروریستی نیز دیده می‌شوند.

این مسئول امنیتی تاکید کرد، نیروهای امنیتی همچنین توانستند پنج تن از تروریست‌ها را دستگیر کنند.

روز گذشته نیز نیروهای حفاظت مرزی پاکستان ۱۶ نفر از اشرار و قاچاقچیان که قصد ربودن یک قطار مسافربری در ایالت بلوچستان را داشتند، دستگیر کردند.

نیروهای مرزی پاکستان در نزدیکی منطقه «قلعه عبدالله» واقع در ایالت بلوچستان، با انجام عملیاتی موفق شدند اشرار و قاچاقچیانی را که به عنوان مسافر سوار قطار شده بودند و قصد ربودن و تغییر مسیر آن را به سمت شهر کویته مرکز این ایالت داشتند، دستگیر و مقدار زیادی سلاح و مواد منفجره از آنان به دست آورند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اشرار و قاچاقچیان مقدار زیادی اجناس غیرقانونی همراه داشتند و در تلاش بودند که با تغییر مسیر قطار، از این طریق خود را به کویته مرکز ایالت بلوچستان برسانند.

تروریست‌ها و اعضای وابسته به گروه‌های غیرقانونی و افراطی که اکثر آنان در مناطق دور افتاده و به دور از کنترل نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان فعالیت دارند، اتوبوس‌های مسافربری، خودروهای عمومی و کاروان‌های نیروهای امنیتی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

http://hadidnews.com/vdcba8bf.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما