تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه‌ بین المللی افتتاح می شود.
شمارش معکوس برای رونمایی از هشتمین نمایشگاه بورس،بانک
به گزارش حدیدنیوز؛ هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX) فردا(۱۸ خرداد) با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و مدیران بازار سرمایه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین المللی تهران افتتاح می شود؛ اما نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته امتیازات زیادی دارد.

رشد ۲۰ درصدی شرکت کنندگان در فضایی بزرگتر نمونه ای از این امتیازات است و آنچه بر پیشانی هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه خودنمایی می کند حضور پررنگ کشورهای اروپایی در کنار بیش از ۳۵۰ شرکت داخلی است.

اما به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، هشت سال پیش این نمایشگاه با حضور تعداد اندک و انگشت شمار شرکت داخلی کار خود را شروع کرد و امسال با رشدی بالغ بر ۴۰۰۰ درصد، میزبان ۳۵۰ شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران است.

همچنین شمار شرکت کنندگان نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره هفتم، حدود ۲۰ درصد رشد داشته است و فضای مفید نمایشگاه نیز ۲۰ هزار مترمربع و مجموع فضای اختصاص یافته به نمایشگاه حدود ۴۰ هزار متر مربع پیش بینی شده تا اهالی بازار سرمایه، پول و بیمه بتوانند به راحتی دور هم جمع شوند و آخرین دستاوردهایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

سعید مستشار افزود: از ویژگی‌های مهم نمایشگاه امسال، علاوه ‌بر رشد کمی تعداد مشارکت‌کنندگان و وسعت برگزاری نمایشگاه، حضور پررنگ شرکت‌های خارجی فعال و مطرح در صنعت مالی چون انگلیس، آلمان، ایتالیا، سوئیس، یونان، قبرس در کنار ترکیه و کره جنوبی است که برای نخستین بار، در نمایشگاه (FINEX) شرکت می کنند.

برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بعد از توافق اولیه ژنو از نظر مدیر روابط عمومی سازمان بورس، حکایت از چشم‌انداز مثبت تعاملات برون مرزی صنعت مالی در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه از مقامات و سفرای کشورهای مختلف نیز برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است، گفت: ضمن دعوت های به عمل آمده، هیأت‌ها و اشخاص خارجی مختلفی در تماس با ستاد برگزاری نمایشگاه، از برنامه خود برای بازدید از نمایشگاه خبر داده‌اند. بنابراین نمایشگاه امسال در بعد بین‌المللی، به طور قطع متمایز و برجسته‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

اما امسال یک اتفاق دیگر هم برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه می افتد و آن این که برگزاری اجلاس IFN برای نخستین بار در ایران آن هم همزمان با نمایشگاه است. رییس ستاد نمایشگاه درباره این اجلاس گفت: IFN، نهادی است که در کشورهای مختلف به صورت مستمر اجلاس برگزار می کند که عمده مباحث اجلاس ها مرتبط با سرمایه گذاری در بازارهای مالی کشورهای اسلامی است. امسال برای نخستین بار همزمان با برگزاری نمایشگاه، ۴۰ مهمان از کشورهای انگلیس، آلمان، کانادا، ژاپن، سنگاپور، مالزی، ترکیه، عربستان، امارات، پاکستان، بنگلادش، عمان، مالدیو و بحرین در سومین روز نمایشگاه در این اجلاس با محور بازار مالی با تأکید بر بازار سرمایه دور هم جمع می شوند و به تبادل تجربه و نظر می پردازند.

مستشار با بیان اینکه معرفی فرصت ها و جذابیت های صنعت مالی کشور به فعالان خارجی در این عرصه، یکی از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه است گفت: بیستم خرداد ماه، همزمان با سومین روز برپایی نمایشگاه، اجلاس بین المللی IFN با عنوان "بررسی فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری اسلامی در چشم انداز اقتصادی رو به رشد" و با هدف تبین فرصت های سرمایه گذاری در کشور، با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و با حضور سرمایه گذاران و فعالان صنعت مالی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

وی این همزمانی را مزیت و فرصت خوبی برای بازار سرمایه و بازار مالی ایران و حتی کشورهای حاضر در نمایشگاه و اجلاس خواند و افزود: همزمانی این اجلاس با نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، فرصتی ارزشمند برای معرفی بازار مالی ایران به کشورهای خارجی است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، میهمانان خارجی اجلاس ضمن بازدید از نمایشگاه، با فعالان صنعت مالی کشور درخصوص زمینه های توسعه همکاری ها، مذاکره خواهند کرد، ضمن اینکه در طول برگزاری اجلاس نیز میزگردهایی باحضور طرف های ایرانی و خارجی برای بحث و بررسی پیرامون محورهای همکاری تشکیل خواهد شد.

مستشار برگزاری سومیـن نمایشگاه کاریکاتور بورس را از دیگر برنامه های هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه عنوان کرد و گفت: با توجه به بازخورد مناسبی که این بخش نمایشگاه در سال های اخیر داشت، امسال نیز نمایشگاه ویژه کاریکاتور که اقدامی ماندگار و مؤثر در جهت فرهنگ سازی در بازار سرمایه است، با ارائه آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی، همزمان با نمایشگاه برگزار می شود.

رییس ستاد هشتمین نمایشگاه بورس با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه بین المللی کاریکاتور بورس امسال بی نظیر بوده و رشد چشمگیری در ارسال آثار هنرمندان از کشورهای مختلف جهان اتفاق افتاده است گفت: ۵۲۰ کاریکاتور از ۱۵۸ هنرمند از ۳۸ کشور به دبیرخانه نمایشگاه بین المللی کاریکاتور بورس ارسال شده است که بعد از دو دور داوری از بین آثار ارسالی، ۱۰۰ اثر به عنوان آثار برگزیده در هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد که این تعداد اثار در مقایسه با دور قبل رشد بیش از صد در صدی داشته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر، نمایشگاه‌های مختلفی در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، در کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، اتریش، امارات و... برگزار می‌شود. اگر نگاهی مقایسه‌‌ای میان هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX۲۰۱۴) با نمایشگاه‌های مشابه در سطح جهان داشته باشیم، به جرات می‌توان ادعا کرد که FINEX، بزرگ‌ترین و متنوع ترین رخداد نمایشگاهی در حوزه صنعت مالی و سرمایه‌گذاری در دنیا است که خوشبختانه، از سه سال گذشته تاکنون، در عرصه بین‌المللی جای خود را به خوبی پیدا کرده است. http://hadidnews.com/vdcb9zb5.rhb9spiuur.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما