تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
یکی از دلالان اصلی فساد مالی در خرید دکل فورچونا معروف به دکل گم شده بازداشت شد.
بازداشت یکی دیگر از متهمان پرونده دکل گمشده
به گزارش حدید نیوز؛ یکی دیگر از متهمان پرونده دکل 87 میلیون دلاری با دستور مقامات قضایی بازداشت شد.

براساس این گزارش، پیش از این نیز از بازداشت یکی از متهمان فساد در شرکت تأسیسات دریایی خبر داده بود که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه چندی بعد این خبر را تأیید کرد.

این گزارش حاکی است، برای موارد فساد در دوره‌های مختلف مدیریتی شرکت تأسیسات دریایی از زمان تأسیس تاکنون، پیگیری‌های قضایی در حال انجام است و برای دو تن از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

بر این اساس، یکی از موارد مربوط به این پرونده‌های فساد، پرداخت پول یک دکل به ارزش 87 میلیون دلار به دلالان دکل بود، اما این دکل هرگز به ایران نیامد و در حال حاضر در خلیج مکزیک در حال حفاری است.

این گزارش حاکی است، م.ش که به تازگی بازداشت شده نیز در دلالی ابهام‌آمیز این دکل‌ها فعال بوده است.

براساس این گزارش، پیش از این متن قرارداد رضا طباطبایی دلال اصلی دکل‌ها با آقازاده یکی از وزرای اصلاحات را منتشر کرده بود، در عین حال اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد پول دکل به طور کامل دراختیار دلال یاد شده قرار گرفته است.

به گزارش فارس، کمیسیون انرژی مجلس بعد از تغییری که در ترکیب هیأت رئیسه آن از دو سال پیش تاکنون رخ داد، به تحقیق و تفحص درباره شرکت تأسیسات دریایی رأی نداد، اما این تحقیق و تفحص که از سوی بعضی اعضای کمیسیون انرژی طراحی شده است باید در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود و صحن مجلس درباره آن تصمیم‌گیری کند.

به گزارش فارس، نماینده طراحی‌کننده تحقیق و تفحص، موارد متعددی از جمله خرید یک شناور، خرید لوله‌های گاز ترش، تأسیس شرکت‌های صوری مانند کیتو و دکل دیگری که در سواحل امارات تبدیل به آهن‌پاره شد را از جمله دلایل انجام این تحقیق و تفحص ذکر کردند.

گزارش فارس حاکیست در پرونده شرکت تأسیسات دریایی که در طول دولت‌های مختلف معاملات ابهام‌آمیزی در آن اتفاق افتاده، پای مدیرانی از دولت‌های هشتم، دهم و یازدهم به میان آمده است.

http://hadidnews.com/vdcb98bf.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما