تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۴
درختان بسیاری در دنیا هستند و البته انواع و گونه های مختلفی دارند که هر کدام در شرایط های خاصی قادر به ادامه حیات هستند البته برخی از آن ها این روزها در شرایط سختی هستند و ممکن است از بین بروند.
درختان ناشناخته و در حال انقراض

به گزارش حدیدنیوز، انقراض درختان موضوعی است که این روزها بسیار مطرح شده است چرا که دلایل مختلفی هستند که حیات این درختان را در خطر قرار داده اند و این خطر در آینده حتی حیات کره زمین را نیز ممکن است از بین ببرد. در اینجا به تعدادی از درختانی اشاره می کنیم که این روزها به دلایل مختلف در حال انقراض هستند:

** لو لو



یکی از درختان بسیار قدیمی که روی زمین قرار دارد "لو لو" نام دارد. این درخت از ۴۰ هزار سال پیش تا به حال در جزایر هاوایی می زیسته است. این روزها این درخت که بومی این منطقه است در خطر انقراض قرار دارد چرا مه تنها ۳۰۰ عدد از آن ها در طبیعت باقی مانده اند. البته این درخت را می توان در باغچه خانه ها نیز پیدا کرد ولی آن ها به طور کامل رشد نخواهند کرد و آن زیبایی را ندارند.

** هینتون



مکزیک زیست گاه یکی از درخت های بسیار زیبا و عجیب و همچنین در معرض خطر به نام "هینتون" است. این درخت ها بیشتر در جنوب مکزیک رشد می کنند و البته برگ های عجیبی دارند چرا که آن ها در بهار قرمز هستند و در پاییز سبز می شوند و می ریزند. این درخت برای مکزیکی ها بسیار پر کاربرد است چرا که از چوب آن همه وسایل خود را درست می کنند. این احساس نیاز و قطع بی رویه باعث شده است که این درخت بسیار نایاب شود و همچنین این روزها بسیاری از دانشگاه های محیط زیست به دنبال سامان دادن به وضع آن هستند.

** معمای میمون 




یکی از درختانی که بسیار زیبا و البته کاربردی است "معمای میمون" نام دارد. این درخت در شیلی به عنوان یک نماد خاص شناخته می شود و البته در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز نمونه های از آن وجود داشت. این درخت برای ساختمان سازی استفاده می شود و البته دانه های خاص و خوردنی دارد که طرفداران زیادی دارد. به علت استفاده نادرست و نگهداری بد بسیاری از جنگل های این درخت از بین رفتند به طوری که در معرض نابودی کامل قرار گرفت اما به تازگی طرح های برای کاشت ۱۰ میلیون اصله از این درخت ریخته شده است تا شاید بتوان آن را از مرز انقراض نجات داد.

** سرو کلان ویلیام



یکی از درختانی که از زیبایی خاصی برخوردار است و البته عمر طولانی نیز دارد را می توانید در آفریقای جنوبی ببینید." سرو کلان ویلیام" می تواند نزدیک به ۱۰۰۰ سال عمر کند و به همین علت به درخت جادوی نیز معروف شده است. این درخت نیز چوب بسیار محکم وخاصی دارد که باعث شده در قرن ۱۸ به تعدادی بسیاری از آن ها مورد استفاده قرار گیرد. درسال ۲۰۰۰ نیز در حالی که بسیار در خطر بودند دچار حریق شدند و ۲۰۰ اصله دیگر نیز از بین رفت. این درخت این روزها تحت شرایط خاصی نگهداری می شود تا شاید در آینده بتوان آن را تکثیر کرد.

** بائوباب آفریقایی



یکی دیگر از درختان آفریقایی در این لیست قرار دارد و می توان آن را یکی از درخطرترین درختان دنیا دانست. این درخت از نظر اندازه بسیار بزرگ است به طوری که ۴۰ متر طول و همچنین ۹ متر قطر دارد. این درخت همچنین میوه های دارد که می توان از آن ها برای درمان و یا غذا استفاده کرد. یکی از دلایل اصلی از بین رفتن این درخت خشکسالی های پیاپی هست که برای منطقه آن در افریقا اتفاق می افتد و این باعث شده است که تعداد بسیاری از آن ها از بین بروند. به تازگی تعدادی از فعالان محیط زیست در حال پرورش این درخت در نقاط مختلف هستند تا شاید از نابودی آن جلوگیری شود.

** درخت اژدها 





یکی از درخت های عجیب که برگ های بسیار جالب دارد را می توان در مراکش پیدا کرد. این درخت که به "درخت اژدها" معروف است بدنه ای بسیار باریک و البته شاخه های چتری مانندی دارد. این درخت در چند جزیزه مراکش می زیسته است که این روزها دو جزیره اعلام انقراض کردند و تنها تعداد کمی در یکی از جزایر این کشور باقی مانده است. دلیل اصلی انقراض آن ها نیز نگهداری نامناسب است و البته حیوانات نیز آن ها را خراب می کنند. متاسفانه با اینکه این درخت در شرایط خاصی قرار دارد اما هیچگونه اقدامی برای نجات آن نشده است.

http://hadidnews.com/vdcb98b8.rhbs0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما