تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح ایران خودرو کرمانشاه عنوان کرد:

رشد 20 درصدی تولید خودرو در 4 ماهه نخست سال جاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این موضوع که در چهار ماه امسال نسبت به چهار ماه سال گذشته 20 درصد رشد تولید رادرصنعت خودرو سازی داشتیم گفت: پیش بینی می‌کنیم که ظرف چند سال آینده به تولید 3 میلیون خودرو در سال برسیم.
رشد 20 درصدی تولید خودرو در 4 ماهه نخست سال جاری
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایکوپرس مهندس محمدرضا نعمت زاده پس از افتتاح کارخانه ایران خودرو کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این واحد در دولت قبل به تصویب رسید اما راکد و بدون هیچ گونه اقدامی باقی مانده بود.
 
وی با اشاره به این موضوع که تکمیل این واحد تولیدی قرار بود با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی و ایران خودرو انجام شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی به دلایلی سهامش را به ایران خودرو منتقل کرد که انجام این کار زمانبر و طولانی شد.
 
مهندس نعمت زاده تکمیل این طرح را ظرف 18 ماه از تاریخ شروع طراحی و مراحل اجرایی کار دانست و افزود: در اواخر سال گذشته نسبت به جذب نیروی انسانی و آموزش آنها آغاز شد و دربازدید یکه اواخر اردیبهشت ماه داشتم مشخص شد که طرح آماده افتتاح است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پشت سرگذاشتن دوره آزمایشی تولید در این کارخانه، عنوان کرد: ظرفیت کنونی واحد تولید 60 دستگاه در روز است و در حال حاضر پژوه پارس در یک شیفت تولید می شود اما این ظرفیت قرار است به تدریج بالا برود.
 
مهندس نعمت زاده با تأکید بر آغاز عملیات اجرایی فاز دوم برای توسعه این واحد به صورت همزمان، گفت: از چند قطعه ساز که قطعات ایران خودرو و سایپا را تولید می کنند دعوت کردیم و جلسه ای داشتیم برای توسعه صنایع قطعه ساز و خودرو ساز در استان کرمانشاه داشتیم.
 
وی ضمن درخواست از قطعه سازان برای حمایت از بهبود کیفیت و رونق تولید خودرو گفت:با توجه به سیاست های استراتژیکی که برای خودرو تدوین کردیم پیش بینی می‌کنیم که ظرف چند سال آینده به تولید 3 میلیون خودرو در سال برسیم. همچنین در چهار ماه امسال نسبت به چهار ماه سال گذشته 20 درصد رشد تولید را صنعت خودرو سازی داشتیم که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به 25 درصد رشد نسبت به سال گذشته نیز برسیم.
 
 
مديرعامل ايران خودرو كرمانشاه نيز در اين مراسم با اشاره به سرمايه گذاري 570 ميليارد ريالي از سوي ايران خودرو براي راه اندازي اين سايت توليد خودرو در كرمانشاه گفت: در فاز اول در يك شيفت كاري ظرفيت توليد 15 هزار دستگاه خودرو در سال ايجاد شده كه با افزايش ظرفيت به 30هزار دستگاه در سال، براي 330 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد خواهد شد.
 
محمدملكي با اشاره به ويژگي هاي صنعت خودرو و ايجاد رونق در منطقه اظهار كرد: اشتغال غيرمستقيم ناشي از راه اندزاي اين واحد توليدي بسيار بيشتر از اشتغال زايي مستقيم آن در منطقه است.
 
وي از اجراي هشت هزار نفرساعت آموزش كارگري و يك هزار نفرساعت آموزش كارشناسي براي پرسنل ايران خودرو كرمانشاه خبرداد و افزود: محصولات توليدي در اين سايت توليدي از نظر كيفيت جزو برترين محصولات توليدي داخل كشور به حساب مي آيد و علاوه بر عرضه در بازار داخلي، بازارهاي صادراتي به ويژه كشور عراق را نيز تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
مديرعامل ايران خودرو كرمانشاه تاكيد كرد: طراحي و تجهيز خط توليد ايران خودرو كرمانشاه به صورت كامل توسط مهندسان و متخصصان داخلي گروه صنعتي ايران خودرو انجام شده و عصاره تجربه تخصص ايران خودرو در ايجاد و راه اندازي خط توليد محسوب مي شود. http://hadidnews.com/vdcb8gbf.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما