تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۸
نظرسنجی‌های پس از برگزاری مناظره سوم میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از پیروزی دوباره نامزد دموکرات انتخابات خبر می‌دهند.
کلینتون برنده آخرین مناظره انتخاباتی شد
به گزارش حدید نیوز، به نقل از سی ان ان، نظرسنجی انجام گرفته توسط شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا (سی ان ان/او آر سی)، «هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات آمریکا توانست با اختلاف 13 امتیاز در سومین و آخرین مناظره انتخاباتی که میان او و رقیب جمهوریخواهش «دونالد ترامپ» برگزار شد به پیروزی برسد.
 
این نظرسنجی از میان بینندگان مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام گرفت.
 
بیش از 52 درصد از کسانی که مناظره سوم دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات را تماشا کردند بر این باورند که کلینتون در مناظره بهتر از ترامپ عمل کرده است و 39 درصد هم اعلام کردند که به نظرشان ترامپ بهتر عمل کرده است.
 
در مناظره اول 62 درصد از بینندگان مناظره کلینتون را برتر می دیدند و 27 درصد ترامپ را. در مناظره دوم که در روز 8 اکتبر برگزار شد فاصله کمی کمتر شد و 57 درصد از بینندگان به کلینتون و 34 به ترامپ رای دادند.
 
50 درصد از کسانی که مناظره شب گذشته ترامپ و کلینتون را تماشا کردند اعلام کردند که در مسائل کلیدی سیاست با کلینتون هم رای هستند و 47 درصد بینندگان نیز با راه حل‌های ترامپ در مورد مسائل کلیدی سیاسی موافقند.
 
61 درصد از رای دهندگان نظرسنجی اعلام کردند که کلینتون شفاف تر از ترامپ عمل کرده است و 31 درصد نیز در این مورد به ترامپ رای دادند.
 
59 درصد از بینندگان مناظره یا همان رای دهندگان نظرسنجی بر این باورند که کلینتون آمادگی بهتری برای مدیریت جایگاه ریاست جمهوری دارد و تنها 35 درصد مدیریت ترامپ را بهتر می دانند.
 
اکثر مشارکت کنندگان این نظرسنجی گفته‌اند که ذهنیت هر دو نامزد نسبت به گذشته تغییری نکرده است.
 
54 درصد اعلام کرده‌اند پس از تماشای مناظره نظرشان نسبت به گذشته و نامزد مورد علاقه شان تغییری نکرده است.
 
23 درصد از طرفداران ترامپ و 22 درصد از هواداران کلینتون هنوز هم مردد هستند و تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند.
 
50 درصد از رای دهندگان در زمینه مدیریت اقتصادی به کلینتون و 48 درصد به ترامپ رای دادند.
 
در زمینه مهاجرت کلینتون 50 درصد و ترامپ 48 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
 
در زمینه نامزد شدن برای دادگاه عالی آمریکا 49 درصد به کلینتون و 48 درصد به ترامپ رای دادند.
 
در زمینه مدیریت بودجه فدرال کلینتون 50 درصد و ترامپ 46 درصد از آرا را از آن خود کردند.
 
در زمینه مدیریت مطلوب سیاست خارجی کلینتون به نسبت 55 به 41 درصد در این زمینه هم از ترامپ پیشی گرفت.
 
ترامپ باز هم مانند مناظره‌های گذشته بیشتر زمان خود را صرف حمله به نامزد دموکرات‌ها کرد. در این زمینه ترامپ 60 درصد و کلینتون تنها 23 درصد آرای بینندگان مناظره را بدست آوردند. البته 43 درصد از رای دهنگان بر این باور بودند که حملات ترامپ به کلینتون غیر منصفانه بوده و 34 درصد نیز حملات کلینتون به ترامپ را غیر عادلانه می‌دانستند.
 
حتی 41 درصد از جمهوریخواهان گفتند که حملات کلینتون به ترامپ کاملا منصفانه بوده است اما اکثر دموکرات‌ها حملات ترامپ به کلینتون را منصفانه ندانستند و تنها 19 درصد از بینندگان دموکرات حملات ترامپ را منصفانه نامیدند.
 
47 درصد از رای دهندگان معتقد بودند ترامپ در مناظره صادقانه تر و قابل اعتمادتر از کلینتون عمل کرده است و 46 درصد نیز همین نظر را در مورد کلینتون داشتند. این در حالی است که کلینتون در مناظره اول در این مورد به نسبت 53 به 40 درصد از ترامپ پیشی گرفته بود.
 
58 درصد از رای دهندگان سفیدپوست با مدارج دانشگاهی بر این باور بوده‌اند که کلینتون پیروز این مناظره بوده است و تنها 33 درصد به پیروزی ترامپ رای دادند.
 
48 از  سفیدپوستانی که هیچ مدرک دانشگاهی نداشتند به پیروزی ترامپ و 41 درصد آن‌ها به پیروزی کلینتون رای دادند.
 
البته اختلاف میان این دو گروه انتخاباتی (سفیدپوستان) در مورد مسائلی که برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است بسیار بیشتر بود. در این زمینه 59 درصد از افراد با مدارج دانشگاهی به کلینتون و 61 درصد از افراد بدون تحصیلات دانشگاهی به ترامپ رای دادند.
 
نظرسنجی «سی ان ان/ او آر سی» پس از مناظره سوم و از میان 547 نفر از کسانی که این مناظره را به طور کامل تماشا کرده بودند برگزار شد. این نظرسنجی با حاشیه خطای 4- درصد برگزار شد.
http://hadidnews.com/vdcb88bf.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما