تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۳
ارتش سوریه و حکومت این کشور از تأخیر در حمله نظامی سود خواهند برد.
دستاوردهای سوریه از تأخیر در حمله احتمالی آمریکا چیست؟
به گفته کارشناسان تأخیر در حمله احتمالی آمریکا و کشورهای غربی به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه، سود و زیان های متعددی برای ارتش سوریه به همراه خواهد داشت.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، در پی درخواست «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای حمله نظامی نظامی به سوریه در «پاسخ» به استفاده از آنچه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خوانده شد، به نظر بسیاری از کارشناسان روشن است که این حمله به زودی صورت نخواهد گرفت و تأخیر در این اقدام سودهای فراوانی برای دمشق به همراه خواهد داشت.

ارتش سوریه و حکومت این کشور از تأخیر در حمله نظامی سود خواهند برد به این ترتیب که فرصتی پیش روی ارتش قرار می‌گیرد تا قدرت های دفاعی خود را برای مقابله با آمریکا را تقویت کند و اگر حمله به صورت محدود صورت بگیرد ارتش می تواند پیامدهای آن را کاهش دهد.

تحرکات ارتش برای تقویت نیروهایش ممکن است به نیروهای مسلح معارض حتی در بخش هایی که کنترل آن را به دست گرفته اند ضربه وارد کند.

بسیج مردمی و رسانه ای برای مقابله با تجاوز دشمن خارجی ممکن است تأیید نظام از سوی مردم را افزایش دهد و نتایجی بر خلاف آنچه از حمله نظامی انتظار می رود حاصل شود.

به گفته کارشناسان ممکن است این فرصت پایانی برای حمایت نظامی همپیمانان دمشق باشد تا پیامدهای حمله نظامی را خنثی کنند.

زمانی که حکومت سوریه به دست می آورد نیز به ارتش کمک می‌کند تا برای پاسخ های انتقام جویانه در داخل و خارج از کشور آمادگی داشته باشد و به این ترتیب دیدگاه افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهد.

البته این اقدام ضررهایی نیز برای ارتش دارد. به گفته کارشناسان و تحلیلگران، به تعویق افتادن حمله نظامی به سوریه نیروهای ارتش سوریه را وادار می کند تا عملیات های خود علیه مناطقی را که در دست معارضان است توسعه دهد و با توجه به اینکه کشور در معرض تجاوزهای خارجی قرار گرفته این خستگی ناشی از این عملیات به سود معارضان سوری خواهد بود.

به این ترتیب ارتش سوریه مجبور است که تمام توان نظامی خود را در حالت آماده باش داشته باشد تا از رویارویی با هرگونه حمله احتمالی و غافلگیرانه باز نماند. http://hadidnews.com/vdcb5zb5.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما