تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
در حالی که سال گذشته ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ ایران صادر شده و این روند در سال جاری با در نظر داشتن بازارهای جدیدی مانند روسیه رو به توسعه است که روسیه نیز براساس رایزنی‌های صورت داده با ایران، خواهان صادرات مازاد گوشت قرمز و مرغ خود به ایران است.
ایران به روسیه مرغ صادر می‌کند یا بلعکس؟

به گزارش حدید نیوز، ماه‌ها است که ایران برای صادرات مرغ مازاد خود به روسیه برنامه ریزی می‌کند و موافقت نامه‌های بهداشتی در این باره به امضا رسانده است.

تولید مرغ و تخم مرغ  در سالهای اخیر در ایران مناسب بوده و بنا براعلام مسئولان امرمیزان تولید این محصولات حتی کمی بالاتر از میزان مصرف است. در بیشتر ایام سال، مرغدارن از قیمت کم مرغ گلایه می‌کنند و برای صادرات بخش مازاد آن برنامه ریزی می‌شود.

پیش‌بینی تولید گوشت مرغ در سال جاری 2 میلیون و 100 هزار تن است و رقم صادرات مرغ  و تخم مرغ ایران در سال گذشته 150 هزارتن بوده که این رقم در سال جاری رو به توسعه است.

بنا بر این گزارش، در نشت اخیر وزاری کشاورزی ایران و روسیه علاوه بر، اعلام فراهم شدن شرایط صادرات محصولات  25 شرکت ایرانی به روسیه در 3 بخش شیلات، لبنیات و طیور، خبری از طرف مقام روس اعلام شد که تعجب خبرنگاران حاضر در نشست را بر انگیخت.

الکساندر نیکو لاویج تکاچف وزیر کشاورزی  فدراسیون روسیه گفت: صادر کنندگان روسی علاقمند به صادرات گوشت و مرغ حلال به ایران هستند، زیرا تولیدات ما در این بخش توسعه پیدا کرده است و با تولید مازاد روبرو هستیم.

وی  یاد آورشد: در نوامبر 2015 بازرسان ایرانی از 3 شرکت محصولات گوشتی واقع در روسیه بازرسی کردند و دو شرکت جوابگوی تقاضای ایران بود و همچنین در این هفته هم باز بازرسان ایرانی از سیستم کنترل محصولات گوشتی بازرسی تکمیلی انجام می‌دهند و امیدوارم نتیجه این مسئله موفقیت آمیز باشد.

این مقام روس با اشاره به این که بنده در این سفر به عنوان یک تاجر به ایران آمده‌ام، افزود: ما از نمایندگان شرکت‌های روسیه دعوت به عمل آورده‌ایم تا با آمدن به ایران با بازارآن آشنا شوند. به همین منظور از شرکت‌های ایرانی نیز بازرسی‌هایی کرده‌ایم که این شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به روسیه صادر کنند، اما ما نیز انتظار داریم که شما هم با واردات محصولات پروتئینی ما به کشورخود موافقت کنید.

واکنش ایران 

بنا بر این گزارش حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران در واکنشی سریع به این خواسته در پاسخ به همتای روس خود گفت: «ما موافق این امر هستیم.» اما توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

علی اکبر مهرفرد قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی نیز در حاشیه این مراسم در واکنش به این خواسته روس‌ها گفت: ایران تا حدودی به واردات گوشت قرمز نیاز دارد، بنابراین می‌تواند بخشی از نیازش را از روسیه تأمین کند.

وی در خصوص احتمال واردات گوشت مرغ  از روسیه نیز اظهار کرد: باید اذعان داشت که انجام صادرات به موافقت کشور مقصد بستگی خواهد داشت.

http://hadidnews.com/vdcb5sbf.rhbf9piuur.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما