تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲
چند نمايشگاه عمده در تهران وجود دارد که خودروي لوکس عرضه مي‌کنند که همگي مورد بررسي قرار گرفته و در صورت مشاهده تخلف گران‌فروشي بدون استثنا براي آنها پرونده صادر شده است و وارد کنندگان و فروشندگان خودروهاي لوکس کاملا زير ذره‌بين قرار دارند.
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از هفت صبح، ديروز براي اير تويا که به عنوان نمايندگي رسمي فروش محصولات تويوتا در ايران شناخته مي‌شود، يک روز ويژه بود. آنها فعاليت هميشگي خود را در حالی آغاز کردند که قيمت محصولاتشان کمي افزايش پيدا کرده بود اما با فاصله کوتاه واکنش‌هاي منفي آغاز شد. نقطه عطف ماجرا ورود دستگاه‌هاي نظارتي به ماجراست آنها مي‌گفتند افزايش قيمت ايرتويا غير قانوني است.

* اين افزايش قانوني است؟

مسلما نبود نظارت کافي از سوي دستگاه‌هاي مربوطه به ويژه وزارت صنعت و سازمان حمايت باعث ادامه آشفتگي‌ها در بازار خودرو شده است. با اين حال عضو کميته قيمت‌گذاري خودرو در اين رابطه تاکيد کرد که مصوبه‌اي براي افزايش قيمت محصولات تويوتا در ايران صادر نشده است و از اين نظر ايرتويا خود سرانه تصميم به اين کار گرفته است و اين کار غير قانوني است.

اين طور که سازمان حمايت مي‌گويد وارد کنندگان و فروشندگان خودروهاي لوکس کاملا زير ذره‌بين قرار دارند و پرونده‌هاي گران‌فروشي سريعا براي متخلفين تشکيل خواهد شد. اين سازمان در خصوص گران‌فروشي شرکت ايرتويا که محصولات تويوتا را در ايران عرضه مي‌کند اظهار داشت مانند ساير متخلفين که با آنها برخورد شد، براي اين شرکت هم پرونده تخلف گرانفروشي تشکيل شده است.

بر اين اساس ده نمايشگاه عمده در تهران وجود دارد که خودروي لوکس عرضه مي‌کنند که همگي مورد بررسي قرار گرفتند و در صورت مشاهده تخلف گرانفروشي بدون استثنا براي آنها پرونده صادر شده است.

* قيمت بعضي از خودروهاي تويوتا

در بخشنامه‌اي که اخيرا به نمايندگي‌هاي فروش ايرتويا ابلاغ شده است، افزايش قيمت محصولات تويوتا کاملا محسوس است. به عنوان مثال قيمت هر دستگاه مدل کرولا ۸۷ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده در حالي که قيمت اين خودرو قبلا فقط ۵۶ ميليون تومان بود. قيمتي که با داشته‌هاي اين خودرو تقريبا همخواني داشت و آن را به يکي از پرفروش‌ترين‌هاي اين برند تبديل کرده بود.

تويوتا کمري هم که اين روزها مدل ۲۰۱۲ و جديدش را معرفي کرده با قيمت ۱۱۹ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد. هر دستگاه اريون هم ۱۴۷ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان قيمت‌گذاري شده است. در مورد خودروهاي شاسي بلند تويوتا هم مي‌توان گفت که قيمت هر دستگاه هايلوکس ۹۹ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان، لندکروزر ۲۳۷ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان و اف جي کروز ۱۷۵ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان تعيين شده است. مدل محبوب تويوتا يعني پرادو هم از اين افزايش بي‌نصيب نبوده است و مدل چهار در آن ۱۸۷ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان و قيمت مدل دو در آن ۱۵۹ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تعيين شده است مدل روفور هم با قيمت ۱۳۶ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان به دست مشتري مي‌رسد و براي خريد فور چونر هم بايد مبلغي معادل ۱۴۹ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازيد.

ون پرکاربرد تويوتا يعني هايس هم برچسب قيمتي ۸۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خورد. البته اگر خواهان مدل‌هاي ياريس هاچ‌پک و معمولي هستيد وضعيت فرق مي‌کند؛ چرا که در قيمت‌گذاري جديد براي اين مدل‌هاي شهري قيمتي مشخص نشده و نمايندگي‌هاي ايرتويا فروشي در مورد اين محصولات دارند مسئولان ايرتويا مي‌گويند تنها قيمت رسمي همچنان قيمت‌هاي ثبت شده روي سايت اين شرکت است اما خريدران براي خريد بايد حتما مراجعه حضوري داشته باشند.

افزايش قيمت‌هاي ايرتويا با سرعتي باور نکردني مورد هجوم قرار گرفت. مسئولان مي‌گويند حرکت آنها غير قانوني است و براي برخورد با تخلف اين نمايندگي مشهور پرونده‌اي تشکيل خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcb5fb8.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما