تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
تنها فراری وارداتی به ایران در سال جاری لقب گران‌قیمت‌ترین خودروی وارداتی را به خود اختصاص داد.
گران‌ترین خودروهای وارداتی مشخص شدند
به گزارش حدیدنیوز، براین اساس خودروی فراری ۴۵۸ اسپایدر کروک دنده اتوماتیک دو در قرمز که به ارزش ۲۰۴ هزار و ۶۴۲ دلار در شهریور امسال وارد کشور شد، گران‌قیمت‌ترین خودروی وارداتی در هفت ماهه نخست سال جاری محسوب می‌شود.



رده‌های دوم و سوم گران‌ترین خودروهای وارداتی هم به دو محصول بنز شامل مرسدس SL۵۰۰ مدل ۲۰۱۳ رنگ سفید و مرسدس S۵۰۰ با حجم موتور ۵۰۰۰ سی‌سی مدل ۲۰۱۲ اختصاص یافت. ارزش گمرکی این دو خودرو بدون احتساب تعرفه و عوارض به ترتیب ۱۷۵ هزار و ۴۳۱ دلار و ۱۷۵ هزار و ۱۹۲ دلار بوده است.



دو محصول دیگر بنز نیز رده‌های چهارم و پنجم گران‌ترین خودروهای وارداتی به ایران را در سال جاری تاکنون بدست‌ آوردند. ضمن اینکه محصولاتی از تویوتا، بی‌ام‌و و پورشه هم رده‌های بعدی این فهرست را به خود اختصاص دادند.



براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در هفت ماهه امسال واردات خودرو به کشور با رشد ۳۱ درصدی به ۳۰ هزار و ۳۶۹ دستگاه رسید. ارزش این میزان واردات خودرو هم با افزایش ۱۹.۵ درصدی به بیش از ۶۲۰.۵ میلیون دلار رسید.



براساس تازه‌ترین فهرست سازمان توسعه تجارت تاکنون ۱۱۰ مدل خودروی خارجی مجوز ورود به ایران را در سال جاری بدست‌ آورده‌اند. تاکنون خودروهای کره‌یی (کیا، هیوندای و سانگ‌ یانگ)، چینی (SAIC موتور و جیلی)، ایتالیایی (آلفارومئو)، ژاپنی (هوندا، میتسوبیشی و تویوتا)، آلمانی (ABT، فولکس واگن، بنز و بی‌ام‌و)، سوئدی (ولوو) و فرانسوی (رنو) موفق به دریافت مجوز واردات محصولات خود به ایران شده‌اند.



در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال جاری نام برندهای فوق لوکس مانند پورشه و مازراتی به چشم نمی‌خورد. به این ترتیب این خودروها فعلا اجازه ورود به ایران را در سال جاری ندارند. http://hadidnews.com/vdcb55b5.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما