تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲
اصلاح طلبان به دنبال ریاست شورای شهر تهران

رقابت نهایی شهرداری تهران بین قالیباف و هاشمی

از امروز17 روز تا انتخاب شهردار و رییس شورای شهر تهران باقی مانده است.
رقابت نهایی شهرداری تهران بین قالیباف و هاشمی
اصلاح طلبان به قدری روی گزینه خود و حضورش در شورا تاکید داشتند که به توصیه برخی سران اصلاح طلب مسجدجامعی به دولت تدبیر و امید حسن روحانی نرفت و در شورای شهر تهران ماند تا با ریاست احتمالی خود بر شورا، اصلاح طلبان این نهاد شهری را سروسامان دهد.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، از امروز۱۷ روز تا انتخاب شهردار و رییس شورای شهر تهران باقی مانده است تا به گفته پرویز سروری عضو شورای شهر چهارم تهران شهردار و رییس شورای شهر تهران در همان روز ۱۲ شهریور همزمان با هم انتخاب شوند.
در طی ماههای اندک گذشته از انتخابات ریاست جمهوری نام های مختلفی برای شهرداری تهران مطرح شده است. اصولگرایانی چون محمد باقر قالیباف تا پرویز فتاح و حتی رستم قاسمی و .... و اصلاح طلبانی چون محسن هاشمی،محمدعلی نجفی ،محسن مهرعلیزاده و حتی عارف و .... که با ریزش هرکدام و جلسات نهایی هر دو طیف گزینه ها محدود و محدودتر شد تا به امروز که گزینه های نهایی شهرداری تهران فقط محمدباقرقالیباف شهردارهشت ساله تهران و محسن هاشمی مدیرعامل سابق متروی تهران فقط در گو قرار گیرند.
بحث انتخاب رییس شورای شهر نیز موضوعی بود که به موازات مطرح شدن گزینه های شهرداری همزمان پیش رفت تنها با این تفاوت که گزینه های ریاست شورا محدودتر بود و تنها دو نام شاخص در بین افراد دیده می شد. مهندس مهدی چمران ریس سالهای اخیر شورای شهر تهران گزینه اصولگرایان بود و مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در سالها یاخیر گزینه اصلی اصلاح طلبان بود.
نکته جالب اینکه اصلاح طلبان به قدری روی گزینه خود و حضورش در شورا تاکید داشتند که به توصیه برخی سران اصلاح طلب مسجدجامعی به دولت تدبیر و امید حسن روحانی نرفت و در شورای شهر تهران ماند تا با ریاست احتمالی خود بر شورا، اصلاح طلبان این نهاد شهری را سروسامان دهد.
هرچند که گزینه های دیگری نیز برای ریاست شورای شهر تهران مطرح شدند اما فقط در حد مطرح شدن نام بود چه اینکه این افراد وزن لازم برای ریاست شورا را نداشتند.چمران و مسجدجامعی با مشی نسبتا متعادل و غیر سیاسی خود مورد وثوق اصولگرایان و اصلاح طلبان شورا بودند و احتمال رای آوری در شورای ۳۱ نفره چهارم بیش از سایرین است.
در بحث انتخاب شهردار تهران آن طور که منابع مختلف به تهران پرس خبر داده اند رای اکثریت شورا با توجه به اصولگرا بودن اکثریت و حمایت برخی اصلاح طلبان با محمدباقر قالیباف است ولیکن احتمالا محسن هاشمی نیز با داشتن رایی نسبتا خوب می تواند بعنوان رقیبی جدی برای قالیباف مطرح باشد.البته شنیده هایی هست مبنی براینکه در صورت انتخاب قالیباف بعنوان شهردار تهران،محسن هاشمی به مسئولیت قبلی و مورد علاقه خودش که مدیریت مترو تهران است باز خواهد گشت.
در موضوع انتخاب ریاست شورای شهر اما ماجرا متفاوت است طبق گفته برخی منبع اصلاح طلب شورا به تهران پرس ، اصلاح طلبان شورا قصد دارند احمد مسجدجامعی را به ریاست شورای تهران برسانند. اصلاح طلبان معتقدند با داشتن ۱۳ رای از ۳۱ رای شورای شهر تهران ، ریاست شورای شهر تهران حداقل حق آنهاست. کما اینکه مسجدجامعی چندی پیش درنشستی خبری گفته بود: " به هر حال ما نیز برنامه‌هایی را در این زمینه داریم و پیش‌بینی‌هایی نیز کرده‌ایم که احتمال دارد ریاست بعدی شوراها در دوره چهارم به عهده یک اصلاح‌طلب واگذار شود."
حال باید منتظر ماند و دید که طی این ۱۷ روز چه اتفاقی خواهد افتاد و ۳۱ عضو شورای شهر چه ترکیبی را برای اداره کلانشهر تهران انتخاب خواهند کرد؟
محسن هاشمی- مهدی چمران
محسن هاشمی – احمد مسجدجامعی
محمد باقر قالیباف- مهدی چمران
محمدباقر قالیباف- احمد مسجدجامعی
باید منتظر ماند و دید که اعضای محترم شورای شهر چه تصمیمی خواند گرفت. http://hadidnews.com/vdcb55b5.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما