تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۹
قائم مقام وزیر کار با اعلام اینکه از طریق اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال می توان به ایجاد تحول در اشتغال زایی امیدوار بود گفت: برای جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور، برنامه ریزی شده است.
آغاز طرح بزرگ تحول در بازار کار/جذب ۳۰میلیارددلار سرمایه ایرانیان
به گزارش حدیدنیوز، ابوالحسن فیروزآبادی با اعلام برنامه ریزی وزارت کار برای جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور گفت: این وزارتخانه طراحی جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور را برای اجرای پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور را در دستور کار دارد.
 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: کارشناسان این وزارتخانه در حوزه اقتصادی در حال طراحی و تدوین شیوه های اجرای این طرح هستند. وی افزود: سرمایه های بسیار زیادی در اختیار ایرانیان مقیم خارج از کشور وجود دارد که با جلب اعتماد و ایجاد مشوق های لازم می توان زمینه بازگشت این منابع مالی و مشارکت این افراد را در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی فراهم کرد.
 
فیروزآبادی تاکید کرد: چشم انداز آینده منطقه نشان می دهد جنگ و درگیری در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه پایان می یابد و این کشورها به بازسازی گسترده احتیاج خواهند داشت که می توان از ظرفیت و توان شرکت و سرمایه گذاران ایرانی برای اجرای آنها بهره برد.
 
وی در عین حال، یکی از معضلات کنونی کشور را وجود جمعیت بی سواد و کم سواد برشمرد و گفت: این موضوع ۲۵ میلیون نفر از جمعیت ایران را در بر می گیرد. قائم مقام وزیر کار همچنین وجود افراد تحصیل کرده دانشگاهی بیکار را از دیگر مشکلات پیش روی نظام دانست که باید برای رفع آنها چاره اندیشی کرد.
 
این مقام مسئول در وزارت کار یادآور شد: دولت در لایحه بودجه امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال جوانان در نظر گرفت که خوشبختانه مجلس این اعتبار را به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش داد که باعث تحولی بزرگ در انجام فعالیت های اشتغال زایی خواهد شد.
 
فیروزآبادی ادامه داد: وزارت رفاه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی طرحی به نام مسکن امید را برای تامین مسکن مورد نیاز گروه های کم درآمد جامعه به ویژه مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی، معلولان و خانواده های دارای بیش از یک معلول در حال تدوین دارد. http://hadidnews.com/vdcb50bf.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما