تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۳
رییس انجمن موسیقی هرمزگان بیان کرد: با توجه به مرکز استان بودن شهرستان بندرعباس، از لحاظ استفاده از نمادهای فرهنگی ضعیف است که این تغییر دیدگاه مسئولان شهری را می‌طلبد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، کیانوش جهانبخش گفت: هنر در تمامی لایه‌های زندگی مردم هرمزگان وجود دارد، به ویژه هنر موسیقی که در گوشت و خون مردم هرمزگان است.

وی با بیان اینکه مرحوم ناصر عبداللهی با شناساندن ظرفیت‌های هنری هرمزگان به کشور و دنیا حق بزرگی بر گردن مردم این دیار دارد، ادامه داد: ناصر عبداللهی به عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان جنوب کشور و هرمزگان شناخته می‌شود و شاید به جرات بتوان گفت که هنر مردم هرمزگان با نام ناصر شناخته می‌شود.

رییس انجمن موسیقی هرمزگان با اشاره به اینکه ناصر عبداللهی پیشانی‌دار معرفی استان هرمزگان و هنر آن به دنیا است، تصریح کرد: عبدالهی با نگاهی عرفانی به موسیقی هنرآفرینی‌های فراوانی را داشته تا جایی که صدای این هنرمند بزرگ را صدای وحدت جهان اسلام معرفی می‌کنند.

جهانبخش خاطر نشان کرد: یکی از خواسته‌های بحق مردم این استان نامگذاری یکی از مکان‌های سطح شهر بندرعباس با نام ناصریا در سالروز تولدت این هنرمند بزرگ(۱۰ دی) استانی است.

رییس انجمن موسیقی هرمزگان با بیان اینکه برجسته کردن هنر و فرهنگ مردم این سرمین می‌تواند نقش موثری در ارتقا این دوحوزه و شناساندن آن به آیندگان داشته باشد، عنوان کرد: انتخاب نام مکانی به نام هنرمندان استان هرمزگان و ایجاد فضاهای فرهنگی در شهر می‌تواند تاثیر بسزایی در تشویق و ترغیب هنرمندان جوان استان باشد.

مشاور هنری استاندار هرمزگان در ادامه بیان کرد: با تمامی پیگیری‌هایی که انجام شده همچنان نامگذاری بوستان و یا خیابانی به نام ناصریا محقق نشده و انجمن موسیقی استان کماکان این موضوع را دنبال می‌کند.

این مسئول درخصوص محل انتخابی برای نامگذاری عنوان کرد: بوستان لاله واقع در محله سید کامل که عبدالهی دوران کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده از طرف انجمن موسیقی برای نامگذاری انتخاب شده است.

رییس انجمن موسیفی هرمزگان تاکید کرد: در صورتی که نامگذاری این مکان برای شهرداری بندرعباس امکان‌پذیر نیست، می‌توان با همفکری مکان دیگری را که مناسب نام ناصریا باشد انتخاب کرد اما تاکنون دلیل تعلل عدم نامگذاری مکان اعلام نشده است.

جهانبخش اظهار کرد: در صورت تعیین نامگذاری مکان با همگاری انجمن موسیقی و ارشاد اسلامی هرمزگان تندیس این هنرمند فقید ساخته و نصب می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خلاء نامگذاری و عدم وجود تندیس مفاخر فرهنگی، هنری و علمی در استان و سطح شهر بندرعباس احساس می‌شود http://hadidnews.com/vdcb08b8.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما