تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

ايران خودرو از جنگ اقتصادي سربلند بيرون آمد

با تدابير مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو، اين گروه صنعتي توانست با سلاح توليد از جنگ اقتصادي نابرابر دشمنان سر بلند بيرون آيد.
ايران خودرو از جنگ اقتصادي سربلند بيرون آمد
با تدابير مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو، اين گروه صنعتي توانست با سلاح توليد از جنگ اقتصادي نابرابر دشمنان سر بلند بيرون آيد.

به گزارش حدید نیوز به نقل از  ايكوپرس، رضا رحماني رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ديدار اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس از ايران خودرو گفت: با وجود اين‌ كه سهمی از یارانه ها به تولید پرداخت نشد، اما اين گروه صنعتي حتي با كمبود منابع مالي توانست به موفقيت هاي بسياري دست يابد.

وي موفقیت های اخیر این شرکت را تحسین کرد و گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و تولیدکننده­های کشور مانند رزمندگان بدون سلاح از صنعت و اقتصاد کشور دفاع کرده اند.

رحماني ضمن مهم دانستن صنعت خودرو از نظر سوددهی، فن آوری و اشتغال افزود: هدف دشمنان فلج کردن اقتصاد کشور بوده و شرایط تولید در ایران خودرو نشان می دهد که دشمن نتوانسته به هدف خود برسد و ما موفق شده ایم آنان را در رسيدن به اهداف سلطه طلبانه شان ناكام بگذاريم.

ریيس كميسيون صنايع و معادن مجلس، مهندس يكه زارع را مديري متخصص و ملي توصيف كرد و گفت: رشد صنعتي كشور طبق آمار اعلام شده از سوی دولت مرهون تولید خودرو بوده كه در این میان رشد تولید ایران خودرو بیش از سایر خودروسازان بوده است.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به کیفیت محصولات تولیدی شد و گفت: باید با افزایش کیفیت و جلب رضایت مشتریان، ذهنیت مردم نسبت به محصولات داخلی را اصلاح کنیم.

رییس كميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، تولید کالای بی کیفیت لطمات به مراتب بیش تری نسبت به قاچاق کالا به اقتصاد کشور وارد می کند.

رحمانی ارتباط صنعت با دانشگاه و حفاظت از محیط زیست را از دیگر دغدغه های كميسيون صنايع در صنعت خودروسازی دانست و گفت: باید خودروسازی کشور با اولویت قرار دادن این موارد به حرکت خود ادامه دهد.

وی صنعت خودرو را حاصل ۲۰ سال سرمایه گذاری و تلاش دانست و گفت: هدف و رویکرد کمیسیون صنایع و معادن مجلس و کمیته تحقیق و تفحص حمایت از تولید داخلی و ملی است و درحال حاضر توانسته ایم با نزدیک کردن تعاریف و اهداف مان به تعامل خوبی با خودروسازان دست یابیم.

در ادامه این دیدار مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو عملکرد و دستاوردهای این شرکت را از سال گذشته تاکنون براي اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس تشريح كرد.

وی با بیان این که تولید خودروهای هیبریدی و برقی در هیچ کشوری بدون حمایت دولت امکان پذیر نبوده، اظهار کرد: کشورهایی به فن آوری خودروهای هیبریدی دست یافته اند که دولت با اختصاص سرمایه به تولیدکننده و پرداخت بیش از ۵۰ درصد یارانه خرید به مشتریان، از تولید خودروهای هیبریدی حمایت کرده است.

يكه زارع با بيان اين كه تا سال ۱۴۰۴ حداقل چهار درصد از سبد محصولات ایران خودرو متعلق به خودروهای هیبریدی خواهد بود، افزود: ایران خودرو برای اولین بار جلوتر از استاندارد آلایندگی حرکت کرده و قبل از اتمام مهلت تولید خودروی یورو ۴ محصولات خود را بر مبنای استاندارد یورو ۵ تولید خواهد کرد.

وی به بازگشت تولید در ایران خودرو به روال عادی و کسب ۵۴ درصدی سهم بازار از شهریور ماه گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: درحال حاضر تولید به میزان ۱۷درصد جلوتر از برنامه ۵۳۰ هزار دستگاه خودروی ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و ۷۰ درصد نیز نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته که کل آن بدون کسری و به صورت عبور مستقیم از خط تولید بوده است.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ضمن بیان این که در حال حاضر کل تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه از طریق سازندگان داخلی تامین می شود، افزود: این درحالی است که در گذشته یک هزار و ۸۰۰ خودرو از تولید روزانه، از طریق سازندگان داخلی و ۹۰۰ دستگاه نیز به صورت قطعات سی.کی.دی تولید و عرضه می شدند.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو خاطرنشان کرد: مقوله صادرات بسیار مهم است و ما در صدد هستیم با تولید محصولات جدید و به روز با برند ملی و منطبق با نیازهای کشورهای هدف نسبت به توسعه صادرات اقدام کنیم.

وي ضمن اشاره به رتبه های کیفیت خیلی خوب محصولات ایران خودرو، کیفیت و مطلوبیت را دو مقوله مجزا خواند و گفت: ایران خودرو برای افزایش رضایت مندی مشتریان به هر دو این مقولات توجه ویژه ای دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از طراحی دو پلاتفرم جدید خبر داد و گفت: محصولات فعلی ایران خودرو روی چهار پلاتفرم تولید می شود و با برنامه ریزی صورت گرفته براساس دو پلاتفرم جدید تا سال۱۴۰۰، محصولاتي جدید و به روزی را به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی به انضباط مالی برقرار شده در ایران خودرو اشاره کرد و گفت: با كاهش هزينه هاي سربار، زيان انباشته شده شركت سير نزولي دارد و گام در مسیر سوددهي گذاشته ايم.

گفتنی است، هفته گذشته رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید ایران خودرو دیدن کرده و از نزدیک با دستاوردهای این شرکت آشنا شدند.
http://hadidnews.com/vdcb05bf.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما