تاریخ انتشار :شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲
متن زیر نقدی بر مطلب "زمان تشکیل خانواده ی جهانی فرا رسیده است " روزنامه ایران در تاریخ ۲۱
نقدی بر ایده زمان تشکیل خانواده ی جهانی
 حجت الاسلام زهیر بلند نظر- طلبه پایه هشتم حوزه علمیه
متن زیر نقدی بر مطلب "زمان تشکیل خانواده ی جهانی فرا رسیده است " روزنامه ایران در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۹۱ است که در آن مهندس اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور مطالبی را عنوان کرده بود که به نظر می آید در این مجال جای ÷اسخگویی به اظهارات مطرح شده می باشد. 

جناب مشایی در قسمتی از صحبت هاشان گفته بودند ( امروز زمان آن فرا رسیده که همه ی فرزندان آدم به خانه ی مشترک خود برگردندو اقتضای این بازگشت آن است که هرکس همان احساسی را که نسبت به پدر و مادر ، خواهر و برادر و همسر و فرزند خود دارد ؛ نسبت به دیگر انسان ها نیز داشته باشد ) 

به نظر می آید این مطالب با اصول اسلامی سازگاری ندارد و با توجه به سلیقه و نوع مخاطب اینگونه صحبت ها انتخاب شده است . جناب مشایی شاید نمی دانند که اختلاف بین انسان ها از همان ابتدای خلقت و با توجه به عمل انسان مختار شکل گرفته است . داستان قرآنی فرزندان آدم (علیه سلام )موید این است که عمل انسان ها باعث این مطلب است . 

در جای دیگر مهندس مشایی گفتند :دنیای آینده ، دنیای حذف شکاف هاست . و در جای دیگر ( شاید دشمنی های عصر ناشی از تزاحمی باشد که به دلیل نزدیک شدن مجموعه های انسانی به یکدیگر پدید میآید) به نظر می آید جناب مهندس توجه ندارند که تزاحم ها تنها به دلیل نزدیکی افراد بشر به یکدیگر نیست ، بلکه جهان رو به انتها می رود؛ انتهای دنیا به سمت ارماگدون ایمان و کفر خواهد رفت، همیشه شکاف در بین انسانها بوده است علت شکاف بین انسانها اهداف الهی و شیطانی بوده است والا که رقابت شکاف آور نیست بلکه رقابت های موجود باعث ارتقای جوامع میشود ایمان وکفر باعث شکاف بین انسانهاست ؛ افرادی که طرف حق هستند و افرادی که طرف باطل ، قطعا نمی توانند همه ی فرزندان آدم علیه سلام را به صرف پدری واحد به یک چشم ببینند؛ جناب مشایی شما به عنوان فردی مسلمان می توانید ملک عبد الشیطان را به چشم برادر یا پدر خود ببینید و شکاف ها را کنار بگذارید ؟ قطعا جوابتان منفی خواهد بود ؛ملاک برادری و رفع اختلاف ها ونزدیک شدن انسان ها به یکدیگر ، ایمان است و ملاک افتراق ، کفر و باطل
در جای دیگر صحبت جناب مشایی سازمان ملل متحد را دستاوردی تاریخی و ارزشمند توصیف کردند که فلسفه ی تشکیل آن بسیار عالی و گرانمایه است .باز هم انسان متعجب می ماند که این صحبت را می شنود ، فلسفه ی ظاهری ایجاد سازمان ملل چه بوده است و اینکه با این ظاهر عده ای خود را مبصر جهان می دانند؛ مهندس گفتند : هرقدر فلسفه تشکیل این سازمان محقق شده به همان میزان موجب رشد و تعالی بشر شده است ؛ کاش مهندس می فرمودند کجای عالم با این فلسفه به نفع مظلومین بوده است ؟ فرمایش رئیس جمهور محترم که میگفتند " باید این ساختار تبعیض آمیز در سازمان ملل تغییر یابد " هنوز یادمان هست . سازمان ملل به خاطر فلسفه ی نا مناسب به این جایگاه رسید ه است . جایگاهی که محلی است برای تاخت و تاز ظالمان عصر جدید .
مدتی بود مهندس خیلی کمتر در مجامع حضور داشتند کاش به همان منوال ادامه می دادند و افکار سلیقه ای خود را به دیگران منتقل نمی کردند گرچه همه در بیان افکارشان در چهار چوب دین آزادند اما برخی افراد با توجه به جایگاهشان باید بیشتر دقت کنند.
http://hadidnews.com/vdcb.sb5urhba9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما