تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۸
ایرانی‌ها اسلام را انتخاب کرده‌اند، دانشجویی با ارائه کتابی گفت: خیر به خاطر جنگ شدید اعراب به ایران مسلمان شده‌اند. پاسخ چیست؟
ایرانی‌ها اسلام را چگونه انتخاب کرده‌اند؟
به گزارش سرویس وبلاگستان حدیدنیوز، پاسخ به شبهات نوشت: چندین ایمیل با متنی مشابه به این پایگاه ارسال شده است! پس، یا همه استادها با هم به این موضوع پرداخته و نزد هر کدام نیز دانشجویی یک کتاب معینی ارائه داده است – که بعید است؟! یا اصلاً هیچ استادی چنین نگفته و دانشجویی هم چنان پاسخ نداده و این فقط یک جوّ ضد تبلیغ مو تکراری است که مجدد در فضای مجازی به راه انداخته‌اند.

در هر حال این بحث بسیار بسیار قدیمی است که مایلند دوباره در اذهان مطرح کنند و قبلاً نیز پاسخ‌های مبسوطی در این پایگاه ایفاد شده است که از گرامیان تقاضا می‌شود حتماً بخوانید. (۱) و (۲) – لذا در این فرصت جدید بسیار خلاصه بیان می‌شود:

الف – چطور شده که وقتی به مباحث عقلی می‌رسند، به جای تفکر، تعمق و تعقل می‌گویند: اسلام مال ۱۴۰۰ سال پیش است و امروز کارآیی ندارد، اما اگر به نفع‌شان باشد، جنگ ۱۴۰۰ سال پیش را عامل مؤثر برای گرایشات اعتقادی امروز قلمداد می‌کنند؟!

ب- اگر حمله اعراب به ایران در ۱۴۰۰ پیش «علت» برای مسلمانی و اسلام آوردن مردم ایران «معلول» آن علت باشد، لازم می‌آید که چه در آن روز و چه امروز، دیگر در میان ایرانیان، هیچ غیر مسلمان و پیروان ادیان دیگری چون زرتشتی، مسیحی، یهودی وجود نداشته باشد، چه رسد به کافر، مشرک، منافق، شیطان پرست، غرب‌زده و ... . چرا که یک «علت» واحد، معلول‌های گوناگون و حتی متضاد به وجود نمی‌آورد. لذا لازم می‌آید که تمامی نویسندگان، گویندگان و مدعیانی که چنین ادعای بی‌منطقی را مطرح می‌کنند، خود و تمامی غیر مسلمان را ایرانی اصیل ندانند.

ج – اگر جنگ علت انتخاب یک دین باشد، لازم می‌آمد که همه ایرانیان مسلمان شده به علت حمله اعراب، پس از حمله مغول‌ها به ایران، به دین مغول‌ها بگروند، در حالی که مغول‌ها (به ویژه از هولاکوخان به بعد) به اسلام گرویدند. امروز نیز باید مردم به دین روس‌ها، انگلیس‌ها و امریکایی‌ها باشند، چرا که کشور و ملت ایران نزدیک به سه قرن مستعمره و مستثمره آنها بوده اند و میزان کشتار، کتاب‌سوزی، اسلام‌زدایی و تهاجم فرهنگی‌شان به مراتب بیش از حمله‌ی اعراب به ایران بوده است.

د – علت گرایش روز افزون امروز مردم در امریکا و کشورهای اروپایی و حتی خاور دور به اسلام، که سنای امریکا و مجلس اتحادیه اروپا را به وحشت انداخته چیست؟ آیا اعراب به آنها نیز حمله کرده‌اند؟! به راستی چرا فلسطینی‌ها تا کنون یهودی نشده‌اند؟ یا چرا ترک‌ها پس از جنگ‌های صلیبی مسیحی، و پس ازآتاترک، بی‌دین نشدند؟! یا این فرمول فقط برای اسلام، آن هم اسلام ایرانی‌ها ساخته شده است؟!

و – اعتقاد به اصول عقاید اسلام، از همان زمانی که دعوت آغاز شد تا کنون، تحقیقی بیان شده است و نه تقلیدی یا زوری. لذا ادعای کذب کسانی که حمله اعراب را دلیل و علت بر مسلمانی ما ایرانیان قلمداد می‌کنند، از یک سو با اصول اولیه‌ی دین اسلام منافات دارد و از سوی دیگر اهانت به شعور تمامی ایرانیان طی ۱۴ قرن گذشته است. لذا نتیجه می‌گیریم که هر چند شناسنامه‌ی این مدعیان ایرانی باشد، اما به لحاظ شخصیتی یا ایرانی نیستند و یا خودفروخته به دشمنان ایران هستند که چنین اهانتی به شعور ملت را بر خود روا و جایز می‌دانند. چرا که اگر ایرانی بوده باشند، لازم می‌آید آنها نیز در اثر حمله اعراب مسلمان شده باشند و اگر غیر مسلمانی خود را جایز و دلیل بر تفکر و تعقل می دانند، لابد خودفروخته هستند که اهانت به شعور سایر هموطنان مسلمان خود را جایز می‌دانند.

ز – در خاتمه می‌پرسیم که آیا اساساً «جنگ» علت گرایش اعتقادی است، یا این فرمول را فقط برای گرایش به اسلام تجویز می‌کنند؟ لذا خوب است که اگر به خدا کفر و با اسلام عناد و لجاج دارند، دست کم تحقیق کنند که علت گرایش خودشان به کفر، شرک، نفاق، ایسم‌های غربی و شرقی و ... چیست و در اثر کدام جنگ به این روز افتاده‌اند؟! نمی‌شود که علت گرایش هر مسلمانی به اسلام را جنگ اعراب در ۱۴۰۰ پیش قلمداد کنیم، اما هر گرایشی به غیر اسلام و حتی ضد اسلام را آزادی فکر، اندیشه، عقیده، روشنفکری و ... بشماریم! یک علت واحد، دو معلول متضاد نمی‌دهد. http://hadidnews.com/vdcb.9bzurhb0wiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما