تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۹
حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور با احتساب فرودگاه امام خمینی(ره)، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.
استقبال بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها
به گزارش حدیدنیوز، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به تکمیل هتل فرودگاهی فرودگاه امام تا پایان سال گفت: حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور با احتساب فرودگاه امام خمینی(ره)، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.


محمود رسولی‌نژاد با اشاره به استقبال بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های کشور طبق فراخوانی که برای جذب سرمایه‌گذار خصوصی انجام ‌می‌دهد، از همه کسانی که آمادگی دارند در فرودگاه‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری کنند، استقبال خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند به روش‌ BOT ‌در سرمایه‌گذاری فرودگاهی ‌حضور یابد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور استقبال کرده‌اند؛ پروژه اجرا می‌شود و و در بازه زمانی مشخص، پس از کسب سود منطقی و مستهلک شدن سرمایه، پروژه به دولت و شرکت فرودگاه‌های کشور تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور آماده پذیرش سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فرودگاهی نظیر هتل فرودگاهی، پارکینگ طبقاتی، بخش‌های تجاری و شهر فرودگاهی است.

* تکمیل هتل فرودگاهی فرودگاه‌ امام تا پایان سال/ پیشرفت فعلی ۷۵ درصد

وی ادامه داد: طرح ساخت هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) که توسط بخش خصوصی از حدود ۳ سال پیش آغاز شد، هم‌اکنون در حال اجرا است، بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هتل فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد، اضافه کرد: این هتل فرودگاهی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی‌نژاد تأکید کرد: هزینه اجرای هتل فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) در پیش‌بینی اولیه ۷۰ میلیارد تومان بود اما هم اکنون به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

* تعیین مدل اقتصادی شهر زیارتی و شهر فرودگاهی فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: همچنین در فرودگاه امام خمینی (ره)، در بخش پروژه شهر فرودگاه امام و شهر زیارتی، در حال مذاکره با مشاور هستیم تا مدل اقتصادی را مشخص کند.

* سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور

رسولی‌نژاد یادآور شد: حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در همه فرودگاه‌های کشور با احتساب فرودگاه امام خمینی (ره) بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه در برخی‌ فرودگاه‌های کشور نظیر ساری، گرگان، کرمان، یاسوج و شهرکرد طرح جامع فرودگاهی تصویب شده و در حال انجام است، افزود: ‌به طور متوسط حدود ۲۰ سرمایه‌گذار بخش خصوصی به طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های کشور وارد شده‌اند و در فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، شهید دستغیب شیراز، مشهد، اصفهان‌ و اهواز پروژه‌هایی را در دست اجرا دارند.

وی اظهار داشت: در فرودگاه مشهد سرمایه گذار در ساخت CIP فرودگاه طرح داده است و بخش‌هایی از پارکینگ طبقاتی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

رسولی‌نژاد افزود: در فرودگاه مشهد پارکینگ طبقاتی و توسعه ترمینال‌ها توسط بخش خصوصی در حال اجرا است که پروژه پنج ساله بوده و امسال سال نهایی پروژه است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: در فرودگاه شیراز پروژه‌ای به صورت BOT با هزینه‌ ۱۷ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال اجرا است. این پروژه شامل‌ توسعه ترمینال داخلی و پارکینگ طبقاتی فرودگاه است.

رسولی‌نژاد اضافه کرد: سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور هستند، می‌توانند با کسب اطلاع از شرکت فرودگاه‌ها، وارد عرصه شده و در قراردادهایی برد برد دوطرفه، توافقات را انجام دهند. http://hadidnews.com/vdcayunu.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما