تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
قلی خسروی تشریح کرد:

نگران وام ۸۰ میلیونی نباشیم

بازار مسکن اکنون نیازمند تحرک است.
نگران وام ۸۰ میلیونی نباشیم
به گزارش حدیدنیوز، مدتی است اخبار مربوط به پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن باعث شده برخی از فعالان عرصه اقتصادی مسکن و مسئولان نسبت به تبعات احتمالی آن واکنش نشان دهند. همه می‌دانیم روند تعیین قیمت بازار در هر صنفی که باشد متغیری از عرضه و تقاضاست و از آنجا که هنوز قدرت خرید مردم با واقعیت بازار قیمت مسکن یکی نشده این نگرانی زیاد مورد قبول نیست و نمی‌توان با این نگرانی درباره ورود نقدینگی به بازار راکد مسکن تصمیم گیری کرد و نباید نسبت به ایجاد حرکت در بازار موضعی منفی داشته باشیم این بازار اکنون نیازمند تحرک است هرچند پس از رسیدن اخبار مربوط به توافقات هسته‌ای که تقریبا توافقی در تاریخ مقرر روی نداد مردم تصمیم به حرکت گرفته و درصدد تامین نیاز مسکن خود هستند.بعد از آن این شبهه ایجاد شد که تقاضا در حال افزایش است اما این حس اقتصادی مردم است که درباره انجام امور اقتصادی خود تصمیم می‌گیرند نه اینکه سیلی از نقدینگی روانه بازار مسکن شده باشد.
بنابراین اگرچه ظاهرا تقاضا افزایش داشته است اما هنوز هم تبعات رکود در بازار فعلی حاکم است و بر اساس شواهد تا نیمه دوم سال ۹۴ هم ادامه خواهد داشت و نباید نگران افزایش قیمت به دلیل پرداخت احتمالی وام ۸۰ میلیونی باشیم .
اگرچه می‌توان با استفاده از ابزار قانونی، ورود نقدینگی این وام به بازار مسکن را مدیریت کرد تا بازار دچار شوک نشود.
یکی از راهکارهای کنترل این موضوع دوباره در همان مورد اول یعنی عرضه و تقاضا خلاصه شده و نباید درس‌های گرفته شده در بازار مسکن سال ۱۳۸۶ را با ورود وام بانک‌های خصوصی به بازار مسکن فراموش کرد . از آنجا که دولت در این زمینه مشغول مهیا کردن زیرساخت‌های لازم با ورود مناسب مسکن مهر و مسکن ویژه است، نباید نگران ورود نقدینگی وام ۸۰ میلیونی به بازار مسکن باشیم چون دولت با توجه به تجربه گذشته در دهه ۸۰ درحال آماده کردن عرضه متناسب با تقاضای ایجاد شده در آن زمان است و این مبلغ هرگز نمی‌تواند باعث افزایش ناگهانی قیمت مسکن شود. http://hadidnews.com/vdcawwne.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما