تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی از طرح تحقیق و تفحص از این بانک که توسط مجلس مطرح شده، در جهت روشن شدن حساب‌ها استقبال می‌کند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت چهارشنبه درباره طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، گفت: عملکرد ما در سال‌های گذشته جزو بهترین عملکردها در طول تاریخ بوده اما در شرایطی که دشمن جبهه‌ای را در برابر ما گشوده شده و شمشیر در دست دارند و می‌خواهند به ما پس گردنی بزنند، طرح تحقیق و تفحص بی‌انصافی است.

وی افزود: همین خبر طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی قیمت ارز را ۵۰۰ تومان افزایش داده است و کمیسیون اصل نود ۶ ماه عملکرد ما را بررسی کرد و الان هم کمیسیون‌های تخصص مجلس می‌توانند بدون حاشیه عملکرد ما را بررسی کنند.

***پشت طرح تحقیق و تفحص مسائل امنیتی است***

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این مطلب که بحث تحقیق و تفحص را خارجی‌ها در بوق و کرنا گذاشته‌اند، تصریح کرد: پشت تحقیق و تفحص مسائل و ابهاماتی است که اگر لازم باشد می‌گویم و این مسائل کاملا هم امنیتی است که حتما باید دیده شود.

بهمنی اضافه کرد: پشت تحقیق و تفحص جنگلی است که اگر روزنه‌ای باز شود آن را خواهید دید و نهادهای نظارتی حتما باید به موضوع ورود کند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره حکم انفصالش گفت: من ۴۶ سال سابقه کار دارم و ۱۵ سال است که بازنشسته شدم و حداکثر سن برای بازنشتگی نیز ۳۰ سال است. لذا حکم رئیس جمهور برای من ورای حکم بازنشستگی است. بنده سرباز امام زمان(عج) هستم و کسی که خود را سرباز می‌داند استعفا نمی‌دهد و اگر عملکرد او اشکالی دارد، باید او را از مسئولیت بردارند.

بهمنی در ادامه ضمن ابراز گلایه از اقدام دیوان عدالت اداری گفت: یک سال است فریاد می‌زنند ارز را چه کسی برده و از مابه‌التفاوت آن سود برده است؛ ما ۸۰ بازرس فرستادیم و این را بررسی کردیم و ۳۰ هزار میلیارد تومان برداشت و به حساب خزانه واریز کردیم و بقیه را نیز برمی‌داریم.
بانک مرکزی به افراد ارز داده، اما برخی به جای واردات کالا ارز را در بازار آزاد فروختند که اکنون باید آن را پس بدهند. چون بیت‌المال است و من از این حق بیت‌المال نمی‌گذرم.

***خوشحالم که به خاطر پس گرفتن بیت‌المال مواخذه می‌شوم***

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: اگر پس گرفتن بیت‌المال هزینه دارد، من این هزینه را به گردن می‌گیرم و خوشحالم که به خاطر این مورد مؤاخذه قرار گرفتم هرچند تصور می‌کردم باید به خاطر این کار تشویق شوم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما تشویق به خاطر صیانت از بیت‌المال بود. ولی حال که این کار را نکرده‌اند، می‌خواهیم که دست ما را نگیرند و پای ما را نبندند تا بتوانیم حرکت کنیم. ما پول بیت‌المال را به خزانه برگرداندیم.

بهمنی گفت: اطلاعات موسساتی مانند دیوان محاسبات، بیشتر و حسابرسی آنها دقیق تر است و اگر به ما بگویند پس بدهید، پس می دهیم و اگر بگویند نگیرید، نمی‌گیریم. اما وقتی اینگونه مطرح می شود، مردم فکر می کنند ما پول‌ها را گرفتیم و به حساب های شخصی خود ریختیم. این پول بیت المال است که به خزانه واریز شده است.

وی افزود: می گویند بانک مرکزی تخلف و رئیس کل آن تخطی کرده است که باید تنبیه شود. البته دنیا نمی‌داند که موضوع چه بوده است و شما رسانه‌ها می‌دانید که برداشت از حساب‌ها بوده و به خزانه ریخته شده، اما اگر تخلفی هم شده است بگذارند تا از جبهه روبرو خلاص شویم ،بعد بگویند چکار کردید، نه اینکه در مجلس می برند و اجازه دفاع نمی دهند.

وی افزود: هیچ جای دنیا رئیس کل بانک مرکزی نباید این قدر حرف بزند. فقط سالی یک یا دو بار. اگر می‌گذاشتند کار خود را می کردیم، قیمت ارز اکنون زیر دو هزار تومان بود و داشتیم قیمت ارز را به ثبات می رساندیم که با یک اتفاق ۵۰۰ تومان به قیمت آن افزوده شد.

رئیس کل بانک مرکزی جلسات مشترک دولت و مجلس را سازنده دانست و گفت: هیچ چیز بهتر از این نیست که با تعامل کارها را حل کنیم.

وی ادامه داد: بهمنی گفت: اعتقاد دارم ۹۰ درصد از کسانی که به تحقیق و تفحص رای دادند، جریانات را نمی دانند و مسایل امنیتی و مملکتی است و نمی توانند همه مسایل را بگویند و بانک مرکزی نمی تواند سیاست‌هایش را بگوید، زیرا دشمنان بلافاصله برای آن نقشه طرح می کنند.

بهمنی گفت: قانون می‌گوید مسائل بانک مرکزی محرمانه است و نباید گفته شود و اگر ما بگوییم که در مقابل دیگران چه سیاستی داریم، بلافاصله برای ما نقشه می‌ریزند، اما برخی تصور می‌کنند همه مسائل باید گفته شود.

***اگر اجازه می‌دادند، الان دلار زیر ۲۰۰۰ تومان بود***

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر اجازه می‌دادند ما کار خود را انجام دهیم، ارز ما الان کمتر از ۲ هزار تومان بود و باید اجازه دهند بانک مرکزی کار خودش را انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همه ملت اطمینان می‌دهم که در این موضوع تا آخر ایستاده‌ام و تمام پول‌های رفته را پس می گیرم و آن را به بیت‌المال برمی‌گردانم و خبر نهایی آن را به مردم عزیز خواهم داد و از این بابت هیچ نگرانی ندارم. چرا که موضوع برای مردم روشن خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcawon6.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما