تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۸
برترین آثار هنری همیشه زمانی خلق می شوند که ظرافتی خاص در بطن آن ها وجود داشته باشد. از تابلوهای نقاشی تا کنده کاری های مختلف هر کدام ظرافت خاصی دارد که آن را زیبا می کند.
ظریف ترین کنده کاری
 به گزارش حدیدنیوز، کنده کاری هنری باستانی است که از روزگار انسان های نخستین به شکل های مختلف وجود داشته است. این روزها بیشتر هنرمندان این عرصه از موادی مانند چوب یا سنگ استفاده می کنند اما برخی تصمیم های عجیب در زمان انتخاب ماده اولیه می گیرند.

"پو دونگ" هنرمند چینی است که نخم مرغ را به عنوان ماده اولیه کار خود انتخاب کرده است. این هنرمند این روزها ظریف ترین کنده کاری های دنیا را روی پوست تخم مرغ ایجاد می کند، کاری که شاید خیلی از استادان هم نتوانند ان را انجام دهند.



این هنرمند ۴۰ ساله تمام ابزارهای کارش را خودش ساخته است همچنین تا به حال هیچ دوره آموزشی خاصی در زمینه کنده کاری نگذرانده است. او می تواند تنها با چند حرکت اشکال سه بعدی زیبایی را روی پوست تخم مرغ ایجاد کند. 



او برای اینکه بتواند نقش های خود را به درستی روی تخم مرغ ایجاد کند گاهی مجبور است پوست آن را تا حدی بتراشد که به ضخامت ۰.۳ میلیمتر می رسد. این کار باعث می شود تا تخم مرغ بسیار شکننده شود و با یک اشاره تمام زحماتش از بین می رود. 



این هنرمند تا به حال در جشنواره های مختلف جوایزی را دریافت کرده است که یکی از آن ها نشان برترین هنرمند چین است. او سالانه نمایشگاه هایی را از کارهایش برگزار می کند که استقبال بسیاری از آن ها می شود. 



http://hadidnews.com/vdcawenu.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما