تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۷
مرتضی تمدن در مراسم تودیع خود کلید استانداری را به سید حسین هاشمی استاندار جدید تهران داد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، مرتضی تمدن در مراسم تودیع خود و معارفه سیدحسین هاشمی استاندار جدید تهران از همه کسانی که در طول ۵ سال مسئولیتش به او کمک کرده‌اند قدردانی کرد و اظهار داشت: اگر هر لحظه بخواهیم از صفر شروع کنیم فرصتی باقی نمی‌ماند و جامعه متضرر می‌شود بنابراین با همه وجودم تلاش می‌کنم لازم نباشد استاندار جدید همه چیز را از نو آغاز کند. اگر چه بنده فاقد مسئولیت هستم اما احساس وظیفه و مسئولیتم را نسبت به مقام معظم رهبری و شهدا برای یک لحظه هم فراموش نمی‌کنم.

وی افزود: همه کارهای انجام شده به صورت مستند درآمده که به استاندار جدید تقدیم می‌کنم؛ همه کارهایی که مبنای آن باید مطالعه باشد در طرح آمایش تهیه شده که آن را به هاشمی خواهم داد. بخشی از کارهایی که اجرا شده، بخش دیگری که باید اجرا شود و همچنین تحلیل وضعیت اقلیمی، وضعیت صنعت، معدن، کشاورزی و ... به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده که اگر نیاز به سرمایه‌ مطالعاتی باشد دیگر لازم به صرف وقت نیست.

استاندار سابق تهران اظهار داشت: در دو بخش کارها را انجام داده‌ایم که یکی از آنها در راستای اجرای برنامه چهارم بوده و آدرس، عدد و رقم همه آنها در معرض استاندار جدید و کسانی خواهد بود تا صحت و سقم آن را در واقعیت ببینند. همچنین عملکرد و ارزیابی اجرای این برنامه و ریزی کارهای انجام شده در نسخه دیگری تهیه شده که آن را به استاندار جدید ارائه خواهم کرد.

تمدن به برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این برنامه و اسناد بالادستی برنامه پنجم استان تهران مصوب شده و در شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار گرفته و کارهایی که باید تا پایان سال ۹۴ انجام شود در آن مشخص شده است اما ما به همین اقدامات بسنده نکرده‌ایم و برنامه‌های عملیاتی نیز آماده شده که در واقع نقشه استان تهران را در دست استاندار جدید قرار می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه برنامه دولت نیز شاخص‌های الگوی کاربری استان تهران در هفتصد شاخه مشخص شده که بر اساس آن چگونگی توزیع اعتبارات تعیین شده و به تصویب رسیده است. در حوزه مطالعات و برنامه‌ریزی شهری نیز که برای تهران حیاتی است گزارش نهایی دستاوردهای طرح جامع تهران را به هاشمی می‌دهم تا از این ظرفیت علمی برای اداره هر چه بهتر تهران استفاده کند.

استاندار سابق تهران گفت: سند اشتغال استان تهران در ۸ جلد تهیه شده که در آن اشتغال‌های ایجاد شده با همه جزئیات در آن موجود است. طرح همانندسازی اطلاعات جمعیتی کشور نیز که بر مبنای نتایج سرشماری سال ۹۰ انجام شده به استاندار جدید تقدیم خواهم کرد.

تمدن به طرح جامع امنیتی تهران که بسیار حائز اهمیت است اشاره کرد و گفت: لایه‌های مسائل امنیت در تهران با سایر نقاط متفاوت است و استفاده از این طرح جامع امنیتی کمک می‌کند تا امنیت که از نان شب هم واجب‌تر است مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنده به اینکه چه کرده‌ایم و چه شد ورود پیدا نمی‌کنم چرا که هر اقدامی که صورت گفته در مقابل خون شهدا و صبر و پایداری خانواده آنها هیچ چیز نیست.

در پایان اظهارات تمدن سید حسین هاشمی استاندار جدید تهران نیز به ایراد سخنانی پرداخت و وزیر کشور لوح تقدیری به پاس زحمات تمدن به او ارائه کرد اما در حالیکه همه منتظر بودند حکم استاندار جدید توسط رحمانی‌فضلی وزیر کشور به سید حسین هاشمی ارائه شود مشخص شد علیرغم اینکه حکم تنظیم شده اما آماده ارائه نیست. تمدن نیز از فرصت استفاده کرده و گفت حالا که حکم آماده نیست بنده کلید استانداری را به هاشمی می‌دهم. http://hadidnews.com/vdcawenu.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما