تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هم‌اکنون مخالفان میانه‌روی دولت دمشق با شبه‌نظامیان متاثر از القاعده در نواحی مرزی شمال و شرق سوریه در حال جنگ هستند.
به گزارش حدیدنیوز،‌ ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این مقام‌ ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این یک جنگ حقیقی است که میان ارتش آزاد سوریه به رهبری سلیم ادریس، گروه میانه‌رویی از مخالفان با نیروهای شبه‌نظامی "دولت اسلامی عراق و شام" در حال رخ دادن است.



این مقام مسئول گفت که ارتش آزاد سوریه که از سوی آمریکا مورد حمایت "کمک‌های غیرکشنده" قرار دارد، هم‌اکنون تقویت شده و دولت واشنگتن به دنبال راهی است که بتواند به این گروه کمک بیشتری ارائه دهد.



درگیری‌های موجود در سوریه باعث ضعف قوای نیروهای شبه‌نظامی دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده و جبهه تروریستی النصرة شده اما درگیری‌های این گروه‌ها با مخالفان میانه‌رو اخیرا افزایش یافته به‌ویژه آنکه این درگیری‌ها در مناطق مرزی شمال و شرق سوریه بیشتر است.



البته این درگیری‌ها و کشمکش‌ها باعث تضعیف اقدامات نظامی مخالفان سوری علیه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شده است. درگیری داخلی سوریه که از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده تاکنون بیش از ۱۰۰ هزر کشته بر جای گذاشته است.



این مقام مسئول وزارت امور خارجه آمریکا که پس از دیدار جان کری، وزیر امور خارجه این کشور با احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه با خبرنگاران سخن می‌گفت، اعلام کرد: این خشن‌ترین و بدترین جنگی است که ما میان نیروهای سلیم ادریس از ارتش آزاد سوریه با نیروهای دولت اسلامی عراق و شام شاهدش هستیم. این یک نبرد واقعی است. من باید بگویم که افراط گرایان در حقیقت فعالیت‌ها را به دست گرفتند.



در جریان دیدار احمد الجربا با جان کری، رئیس ائتلاف سوری ناامیدی خود را از تصمیم آمریکا برای عدم حمله به سوریه به خاطر حمله شیمیایی ۲۱ اوت سال جاری میلادی ابراز داشت.



افزایش تاثیر حضور شبه‌نظامیان رادیکال و بی‌نظمی‌ نیروهای مخالف دولت دمشق باعث شده تا قدرت‌های نظامی نظرات متفاوتی را در قبال حمله مستقیم به سوریه داشته باشند. http://hadidnews.com/vdcaw6nu.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما