تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
دست دولت برای گرانی بنزین بسته شد

بنزین در کشورهای همسایه ارزان شد

با کاهش قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی، اکثر کشورهای همسایه اقدام به کاهش قیمت بنزین عرضه شده به مردم کرده‌اند.
بنزین در کشورهای همسایه ارزان شد
به گزارش حدیدنیوز، با کاهش قیمت جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی، اکثر کشورهای همسایه همچون ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی اقدام به کاهش قیمت بنزین عرضه شده به مردم کرده‌اند.

از این رو شرکت سوکار جمهوری آذربایجان قیمت عرضه بنزین خود در جایگاه‌های کشورهای مختلف حاشیه دریای خزر را کاهش داده است و برخی از شرکت‌های بزرگ نفتی همچون شل و برتیش پترولیوم هم در ترکیه و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس اقدام به کاهش قیمت بنزین کرده‌اند.

در ایالات متحده آمریکا هم قیمت هر گالن بنزین با کاهش ۴ تا ۵ دلاری در طول چند هفته گذشته روبرو شده است، با این وجود باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، تاکید می کند: قیمت‌های پایین بنزین در این کشور به طور قطع مدت زیادی دوام نخواهد داشت و ضمن هشدار به مصرف‌کنندگان آمریکایی درباره موقتی بودن بنزین ارزان‌قیمت، حمایت خود را از خودروهای کوچک و کم‌مصرف اعلام کرده است.

این مقام آمریکایی خطاب به شهروندان این کشور هشدار داده است: به شدت به مصرف‌کنندگان آمریکایی پیشنهاد می‌کنم که درباره چگونگی کاهش مصرف بنزین بیندیشند، زیرا به نفع محیط زیست و درآمد خانواده است و چنانچه به عادت های پیشین خود بازگردند، با افزایش ناگهانی بهای بنزین به سه دلار و ٥٠ سنت دیگر خوشنود نخواهند بود.

با سقوط آزاد قیمت جهانی نفت و به تبع آن فرآورده های نفتی، هم اکنون شکاف بین قیمت بنزین عرضه شده در داخل کشور و بنزین عرضه شده در بازار جهانی به کمترین میزان ممکن در طول پنج سال گذشته تاکنون رسیده است. http://hadidnews.com/vdcaw6ne.49num15kk4.html
منبع : رویکرد
نام شما
آدرس ايميل شما