تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۸
در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار داخلی متعادل است.
دلایل سقوط اونس جهانی طلا/ خروج صرافی‌ها از اتحادیه طلا و فعالیت با نظارت بانک مرکزی
به گزارش حدیدنیوز محمد کشتی‌آرای، با اشاره به کاهش شدید قیمت اونس در بازار جهانی، اظهارداشت: روز چهارشنبه شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام شد که نشان می‌داد وضعیت اقتصادی این کشور رو به بهبود و تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه انتشار این گزارش موجب افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزها شد، افزود: بحران اوکراین بر بازار‌های جهانی سایه انداخته بود که با فروکش کردن این غائله، ارزش سهام در بازارها افزایش یافت؛ افزایش ارزش سهام و رشد قیمت دلار بر کاهش قیمت اونس تاثیر‌گذار بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران یکی دیگر از علل کاهش قیمت اونس را کاهش تقاضا دانست و گفت: با کاهش درخواست خرید طلا از طرف چین، سطح تقاضای کل هم کاهش یافته است، در این مدت قیمت اونس ۵۰ دلار و معادل ۳.۸ درصد افت داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت سکه در بازار داخل، گفت:‌ بیش از سه ماه بود که بازار تحت تاثیر نرخ ارز قرار داشت اما با کاهش نرخ اونس، بازار به سرعت واکنش نشان داد و تنها در روز شنبه، سکه ۲۹ هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار داخلی متعادل است و حباب مثبت و یا منفی به دلیل افزایش تقاضا و یا کاهش عرضه در بازار مشاهده نمی‌شود.

*ابطال مجوز صرافی‌های تحت پوشش اتحادیه

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص حذف صرافی‌های تحت پوشش این اتحادیه، گفت: طبق مصوبه ابلاغی و اعلام بانک مرکزی، هر کسی که مجوز صرافی بخواهد، باید به بانک مرکزی مراجعه کند.

وی ادامه داد: تمام مجوزهای صرافی‌هایی که از اتحادیه طلا و جواهر دریافت شده بود، ابطال شده و ما در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

کشتی‌آرای هدف از این اقدام را افزایش سطح نظارت بانک مرکزی بر عملکرد صرافی‌ها عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی به دنبال افزایش سطح نظارت خود بر صرافی‌ها است و به همین منظور فعالیت همه صرافی‌ها در سامانه طراحی شده این بانک رصد می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با تاکید بر اینکه همه مجوزهای اتحادیه طلا و جواهر برای صرافان ابطال شده است، گفت: در این بین اگر صرافی برای دریافت مجوز از بانک مرکزی اقدام نکرده، باید از طریق ماموران همان نهاد پیگیری شود و این صرافی‌ها دیگر عضو اتحادیه طلا و جواهر نیستند. http://hadidnews.com/vdcaw0nu.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما