تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴

پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴!

در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در ۱۱ سال دیگر (۱۴۰۴)، پیش‌بینی شده است.
پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴!
به گزارش حدیدنیوز، سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و در آن جایگاه صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴ ترسیم شده است.

در یکی از بندهای این سند، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال ۱۴۰۴ معادل ۱۵ هزار دلار برآورد شده است که با توجه به نرخ حدودا ۳۰۰۰ تومانی دلار در حال حاضر، معادل ۴۵ میلیون تومان است.

البته بدیهی است که قیمت دلار در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت بنابراین با فرض افزایش سالانه ۲۰ درصدی نرخ دلار و بر مبنای دلار حدودا ۳۰۰۰ تومانی فعلی، نرخ دلار در سال ۱۴۰۴ حدود ۹۶۰۰ تومان خواهد بود که با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت حدودا ۱۵ هزار دلاری قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴، قیمت خودروهای داخلی در این سال به طور میانگین ۱۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

در آن صورت می‌توان گفت که با توجه به میانگین قیمت ۳۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی در حال حاضر، قیمت ۱۴۴ میلیون تومان برای خودروی تولیدی در حدودا ۱۱ سال دیگر قیمت بسیار مناسبی است!

البته نمی‌توان میزان افزایش نرخ دلار در ۱۱ سال‌ آینده را پیش‌بینی کرد بنابراین در نهایت باید دید با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت ۱۵ هزار دلاری برای خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۴ و با توجه به نرخ ارز در آن زمان، متوسط قیمت خودروهای تولید داخل در این سال چه خواهد بود.

طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴، ظرف هفته آینده به خودروسازان ابلاغ می‌شود تا خودروسازان بتوانند برنامه‌های اجرایی از جمله قیمت فروش محصولات خود را بر طبق اهداف این سند تنظیم کنند. http://hadidnews.com/vdcauwne.49nwi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما