تاریخ انتشار :شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۴
سخنگوی دولت، توصیه مقام معظم رهبری به دولت تدبیر و امید درباره واردات خودروهای گران‌قیمت را روایت کرد.
توصیه رهبر انقلاب به دولت درباره واردات خودروهای گران‌قیمت
به گزارش حدیدنیوز، اعضای هیات دولت چهارشنبه گذشته به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و در این دیدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توصیه‌هایی به دولت تدبیر و امید برای ادامه کار داشتند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین نقدی که مقام معظم رهبری از دولت یازدهم در این دیدار داشتند، چه بود؟ گفت: شاید مباحث مربوط به توجه به تولید داخلی، حتی اشاره‌ای به واردات خودروهای گران‌قیمت داشتند. ایشان روی تمرکز و توجه به استفاده از ظرفیت داخلی تأکید داشتند و فرمودند نباید با واردات ماشین‌های گرانقیمت، فرهنگ غیرانقلابی هم ترویج یابد.

براساس آمار گمرک در ۴ ماه نخست سال جاری ۳۴ هزار و ۱۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۶۸۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۳۰۰ دلار وارد کشور شده است.

مقایسه آمار ۴ ماهه ابتدایی امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد واردات خودرو از لحاظ تعداد ۱۶۸ درصد و نیز از لحاظ ارزش دلاری ۱۵۴ درصد رشد داشته است.

در ۴ ماه سال ۹۲ تعداد ۱۲ هزار و ۷۴۴ خودرو به ارزش ۲۶۹ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۱۰۸ دلار وارد کشور شده بود.

همچنین ۳ ماه نخست سال جاری تعداد ۲۳ هزار و ۲۴۲ خودرو سواری به ارزش ۴۸۴ میلیون دلار وارد کشور شده است.

این آمارها نشان می‌دهد، در تیر ماه ۹۳ بیش از ۱۰هزار و ۸۰۰ خودرو نسبت به خرداد ماه همین سال وارد کشور شده است.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تاکید بر اینکه موضوع واردات ، فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد ، افزودند: دولت باید درخصوص واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

به هر حال، باید منتظر ماند و دید آیا دولت درباره واردات خودروهای گران‌قیمت"اعمال قدرت"خواهد کرد یا خیر؟ http://hadidnews.com/vdcauone.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما